חדשות וחדשנות בחינוך >

כבוד: סמל אוריאל מקונן, בוגר אמית חצור – מצטיין נשיא המדינה

אוריאל מקונן

ביום העצמאות ה-76 למדינת ישראל, יקבל סמל אוריאל מקונן, בוגר בית החינוך אמית חצור, את ‘אות מצטיין הנשיא’ מידי נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג.

מקונן משרת בחטיבת הצנחנים בגדוד אפעה 890 מחזור אוגוסט 2022. בנימוקי הזכייה נכתב כי הוא יקבל את הפרס על הצטיינות לאורך תקופה ארוכה חתירה למגע וערך החברות.

זאת, לאחר שהיה מהכוח הראשוני שעסק בטיהור קיבוץ בארי בשביעי לאוקטובר וחילץ את תושבי הקיבוץ תחת אש, תוך כדי ניהול קרב מול מחבלים.

בתגובה לזכייה אמר מקונן: ”מאוד שמחתי על הבשורה וישר אמרתי שזה למען מדינת ישראל ולמען הלוחמים וחברים שלי אלי גנסיה הי”ד, אריאל אוחנה הי”ד, דביר ברזני הי”ד וינון תמיר הי”ד שנפלו מהפלוגה בקרבות בעוטף ובתוך רצועת עזה ולמען החטופים. הרגשתי שאני מייצג משהו גדול ואת הגדוד שלי גדוד 890 שאין כמוהו בצה”ל. תודה למחנכים שלי לאורך השנים ולכל המורים והמורות ולחברים לשכבה באמית חצור”.

בועז יוספי, מנהל בית החינוך: ”זו זכות גדולה עבור בית החינוך שלנו שאוריאל נבחר להיות אחד ממצטייני נשיא המדינה. אלו שמכירים את אוריאל לא מופתעים, אחד שנושא בעול עם חבירו, שקט ועמוק מאוד. בצניעות גדולה הוא עושה את המוטל עליו בדבקות ובמאור פנים. בחירתו מייצגת דור חדש עם תעצומות נפש גדולים שמגינים על העם והארץ בחירוף נפש. דור ששם את העם והכלל לפני הפרט. בתפילה ששבויינו יחזרו לביתם במהרה, רפואה שלמה לפצועים והצלחה ללוחמים על משמר ארצנו”.

 

פורסם בתאריך: 12.05.2024