חדשות וחדשנות בחינוך >

ישיבת אמית בלבב שלם בירוחם – זוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשפ”ג

ישיבת אמית בלבב שלם בירוחם – זוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשפ

הישיבה התיכונית אמית בלבב שלם בירוחם – היא זוכת פרס החינוך הארצי לשנת תשפ”ג, כך בישר השבוע שר החינוך יואב קיש לראש הישיבה הרב יאיר יעקובי.

ועדת ‘פרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות’ בראשותה של הסמנכ”לית הבכירה ומנהלת המנהל הפדגוגי, הגב’ אינה זלצמן, בחרה בישיבה התיכונית אמית בלבב שלם, בשל המאמצים האדירים שהם משקיעים בקידום תכניות חינוכית ופעילות חינוכית לטיפוח ערכים חברתיים מעצבי זהות, לקידום מעורבות חברתית בקהילה, לחיזוק החוסן הרגשי ותחושת השייכות, ליצירת רצף חינוכי, לקידום תהליכי למידה ולצבירת הישגים משמעותיים.

ישיבת אמית בלבב שלם ירוחם מקבלת לשורותיה את כלל תלמידי החינוך הדתי בירוחם ורמת נגב ותלמידים נוספים מאזור הנגב כולו. התלמידים המגיעים מרקעים שונים – מירוחם ומחוצה לה – יוצרים פסיפס אנושי מיוחד ובוגר. משנתו החינוכית של בית הספר היא שתפקיד הצוות הוא לאפשר לכל נער לצמוח לפי אופיו וכישרונותיו ולכן קשר אישי, הקשבה לעולמו הפנימי של התלמיד ואמון בו הם הכלים בעזרתם מיושמת המשנה החינוכית.

בתגובה לזכיה, אמר הרב יאיר יעקובי ראש הישיבה: “התפיסה החינוכית שלנו – אהבה פותחת לבבות, ללא ספק עושה את שלה. מרגש כל פעם מחדש לראות את המסירות האכפתיות והדאגה לכל תלמיד שמצויה אצל הצוות החינוכי, אלו דברים שראויים להערכה ולתודה. מרגש ומשמח שגם משרד החינוך מכיר בכך”.

טל אוחנה ראש מועצת ירוחם: “ישיבת אמית בלבב שלם מייצגת את סיפורה החדש של ירוחם, כמי ששואבת אליה תלמידים ותלמידות מכל רחבי הארץ, בזכות תיכונים מצויינים. לפני הכל, ישיבת אמית בלבב שלם זו רוח. רוח שרואה את מעלת האדם וייחודו. בעידן של תמורות עומק בחינוך, מביאים עימם ראשי הישיבה בשורה חשובה לחברה הישראלית: אפשר ללמוד ולחיות יחד ולהגיע להישגים פורצי דרך. על כך גאוותי”.

ד”ר אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמית ברך על הבחירה ואמר כי בישיבת אמית בלבב שלם מצליחים לעשות חינוך ערכי ויחודי באהבה, לפתח חדשנות פדגוגית ולהביא את התלמידים למיצוי ולמצוינות.

פורסם בתאריך: 29.05.2023