חדשות וחדשנות בחינוך >

יזמי המחר של הרצליה

האקתון בהרצליה

קרדיט צילום: יונתן מוסקוביץ

האקתון חגיגי לציון “100 שנים להרצלייה” התקיים השבוע לכ-300 מתלמידי חטיבת הביניים רעות בנוכחות ראש העיר מר משה פדלון, סגניתו הגב’ איה פרישקולניק וראש מנהל חינוך מר יעקב נחום. ההאקתון התקיים במסגרת תוכנית כלל-עולמית GetIT של Amazon AWS, לקידום יזמות, חדשנות וטכנולוגיה בקרב בני נוער בשפה האנגלית.

התוכנית בארץ מובלת בשיתוף פעולה של Amazon AWS ורשת אמית ובתי ספר ברחבי הארץ בהובלת גליה קדמי ותותי נאור. מנהלת בית הספר, הגב’ סמדר נחמיאס וצוות בית הספר, אשר חרט על דגלו את נושא החדשנות והיצירתיות, קידם את התוכנית בעבודה משותפת עם צוות התוכנית בישראל מהקיץ כדי להגיע ליום שיא זה.

בהאקתון שבו השתתפו כ-20 מנטורים מחברת Amazon AWS ומקרב תושבי העיר, סייעו לתלמידות ולתלמידים בפיתוח מיזמים העונים על אתגרים הקשורים לנושאים חברתיים, סביבתיים וטכנולוגיים בסביבה אורבנית.

סמדר נחמיאס מנהלת בית הספר משתפת: “היה זה אירוע מכונן שמהווה יום שיא לתהליך שלם של למידה חקרנית ויזמית בשפה האנגלית. עיני התלמידים/ות נצצו והם הגו רעיונות יצירתיים לצרכים עירוניים שנבעו מתוך עולמם. זו תרבות הלמידה שלנו ולכן היה לנו טיבעי להצטרף למיזם כזה מושקע עם חברת אמזון ורשת אמית שנוגע בכל העקרונות שאנו מובילים עם חדשנות, יצירתיות, שיתוף פעולה ערכי ואקטיביזם. אין לי ספק שחוויה זו תצמיח את יזמי המחר”.

גליה קדמי, מובילת התוכנית בארץ: “על מנת שישראל תוכל לשמור על מעמדה ולהמשיך להתפתח כמעצמת הייטק חובה עלינו מגיל צעיר לטפח את הדור הבא לעולמות של יזמות וחדשנות. ישנה חשיבות רבה לחשוף ולקרב את התלמידים לתחומים טכנולוגיים באמצעות למידה והתנסות על מנת לפתח את אופן החשיבה ואת המיומנויות והכלים של הנוער שלנו. בייחוד בימים אלו, יש חשיבות לאומית בקידום מטרות אלו”.

ראש עיריית הרצליה מר משה פדלון בהאקתון

פורסם בתאריך: 26.02.2024