חדשות וחדשנות בחינוך >

יום של נתינה

יום של נתינה

פרויקט נתינה בית ספרי יוצא דופן התקיים באמית קריית מלאכי. במשך יום שלם, נסגר בית הספר ללמידה וכל התלמידים יצאו לפעילות התנדבותית בקריה ומחוצה לה.

חודש אדר, מלבד השמחה שבו, הוא גם חודש הנתינה, באמית קריית מלאכי, החליטו השנה, לקחת את הנתינה צעד אחד קדימה ולקיים יום נתינה, לא רק על מנת להעניק לאחר, אלא גם על מנת לחנך את התלמידים לערך הנתינה, במשך שבועות רבים עבדו צוות ההנהלה והמורים לתאם מקומות נתינה, שיתאימו לכלל השכבות, וכך, יצאו כלל תלמידי בית הספר ליום שכולו נתינה.

תלמידי בתי הספר ‘נצח’ ו’הראל’ נהנו מיום הפנינג מושקע שהכינו והפעילו עבורם שכבות ז’ ו י’ התלמידים, ערכו להם שוק פורים מושקע מאוד.

חברי בתי הקשיש בקריית מלאכי, נהנו מפעילות בין דורית של שיר ושיח עם תלמידי שכבת ח’, התלמידים התרגשו מהקשישים, התלמידה שחר מורדו אמרה בתום הפעילות, “זה מאוד חיזק אותנו, לשמח קשישים, להכיר אותם מקרוב, ולדעת שבחיים לא תמיד הכל הולך בקלות וצריך להתאמץ”. אחת הקשישות במקום הוסיפה, “ממש ריגשתם אותנו, נהנינו כל כך מכם”.

פעילות פורימית במעון יום שיקומי לאנשים בעלי צרכים מיוחדים באשקלון שתלמידי הכיתות המעצימות הגיעו עד אליהם וערכו להם מסיבת פורים מרגשת. פעילות מרגשת נוספת הייתה של כיתת החינוך המיוחד שקיימה פעילות פורים לילדי ‘גן רקפת’. ואילו החיילים המדהימים במוצבי עוטף עזה זכו לביקור של תלמידי שכבת ט’ שאספו במשך שבוע שלם מוצרי מזון, ארזו אותם למשלוחי מנות ויצאו אל העוטף בכדי לחלק לחיילים במוצבים.

תלמידות מכיתה יב’, גייסו אלפי שקלים ורכשו משלוחי מנות למספר מחלקות בבית חולים ברזילי, הם הגיעו אל המחלקות ושימחו לא רק את הילדים, אלא גם את המבוגרים המאושפזים, וחילקו מאות משלוחי מנות, את היום המיוחד ארגנה התלמידה זוהר מנחם יחד עם חברותיה.

לירון חיים, תלמידת יב’ סיכמה את שבוע הנתינה: “מצווה גדולה להיות בשמחה, לא סתם שמחה זה מצווה גדולה , הטבע של האדם זה תמיד לראות את הרע בלי להסתכל על הטוב אבל זה רק הורס לנו. השמחה תהיה כל פעם שאני פותחת את הבוקר עם חיוך ואומרת שהפעם אין כעס. תודה לה׳ שזכינו לשמח ילדים ואנשים חולים בחג כל כך ענק, פורים, שכל כולו ומהותו זה שמחה ואחדות כל השנה אנחנו קוראים אברהם אבינו משה רבנו יוסף הצדיק ופורים אנחנו אומרים מרדכי היהודי, ולמה? כי כל השמחה בפורים זה להיות יהודים , אז בואו נשמח ונתאחד ובזכות פורים תבוא הגאולה.”

מנהל חטיבת הביניים, רועי פיזם שלח בתום יום ההתנדבות מסר להורי התלמידים, במסר כתב: “בזמנים לא פשוטים שעוברים על עמינו. עם ישראל זכה בתלמידים שלנו, זכה בילדים שלכם. תודה לכם על ילדים ערכיים, צדיקים ומלאים בטוב לב, החינוך שאתם מעניקים להם הביא היום שמחה גדולה לרבים וטובים.”

מנהל בית הספר אביעד גבאי סיכם: “כמחנכים אנו פועלים ‘להעלות נר תמיד’ באופן שתבער בתלמידנו מכוח עצמם, שגם כאשר יסיר המחנך ידו – תמשיך שלהבת החכמה לבעור משַמְנו האישי. בימים אלו מצויים אנו בימי חודש אדר. ימים בהם מרבים אנו במצוות המייצרות את חיבור הלב בעם ישראל, ימי אחדות ושמחה בין איש לרעהו מצוות בהן הלב פעיל מזמין ומסמיך חסד לנתינה וריבוי ראיית הטוב בעם ישראל. ישנו פרויקט נוסף תעבירו את זה הלאה. שני האחים שנרצחו השבוע המשפחות היקרות שלהן נאומבורג ודרורי רוצות להנציח את יקיריהם בעשיית טוב בחלוקת משלוחי מנות לאנשים שלא מכירים, ביום פורים חילקנו לצוות ולתלמידים מארזי קרטון קטנים שהתלמידים ימלאו בהם כרצונם ויחלקו זאת לאנשים שאינם מכירים מהבניין מהשכונה וכדומה ומציפים את העיר באהבה לזכרם, בכדי לחבר את התלמידים ליוזמה היה צריך לתווך את רעיון החשוב בכיתות במפגש בבוקר לפני מסיבת הפורים, חולקו להם הקרטונים והוסברה להם המשימה, התלמידים מיד התלהבו מהרעיון. יהי רצון שנזכה ‘להדור קיבלוה’ ברוח בגוף ובלב. נבקש לאחל ולחנך את כולנו לראיית הטוב והמאוחד בעם כולו”.

תלמידי שכבת ט'  בחלוקת משלוחי מנות לחיילים שוק פורים

פורסם בתאריך: 08.03.2023