חדשות וחדשנות בחינוך >

יום הפאי 2022: תלמיד ישיבת אמית בלבב שלם שבר את השיא הארצי

ברוך אדלר, תלמיד כיתה ז’ בחטיבת הביניים של הישיבה התיכונית אמית בלבב שלם בירוחם, שבר את השיא הארצי של זכירת הספרות אחרי הנקודה העשרונית במספר פאי. ברוך זכר בעל פה 2022 ספרות.

בכל שנה ביום הפאי שהוא 3.14, כלומר ב 14 לחודש מרץ, מתקיימת תחרות זכירת הספרות בעל פה אחרי הנקודה העשרונית, כאשר המטרה היא לזכור כמה שיותר ספרות.

פאי – π, היא אות יוונית אשר מייצגת מספר אי רציונלי המציין את היחס בין היקף מעגל לקוטרו – 3.14 בקירוב. לכן התאריך 14.3 נבחר להיות היום בו מציינים את המספר .(זהו גם יום הולדתו של אלברט איינשטיין, ואף נקבע בישראל כיום המדע ).

ברוך אדלר, בנה של רכזת המתמטיקה בישיבה, הציב לעצמו מטרה ללמוד 2022 ספרות כמנין השנים בתאריך הלועזי. השיא הידוע הקודם של ישראל היה 1207 ספרות. היום נתבשרנו כי התלמידה מיקה הלוי, תלמידת כיתה ח’ בבית ספר עירוני יד’ בתל אביב שברה את השיא עם 1250 ספרות. הישגו של ברוך, 2022 ספרות, מציב אותו במקום הראשון בארץ. תיעוד זכירת הספרות נעשה על פי הפרוטוקול , עם שני עדים, וסרטון מצולם. התוצאות ישלחו למרכז הדירוג העולמי.

בתגובה להישג אמר ברוך אדלר: “היה כיף להציב כל פעם מטרה גבוהה יותר, ולעמוד בה. התחלתי עם 750, לאחר מכן 1000 והיום 2022. היה מרשים שהחברים באו, ויתרו על הפסקה, ושמרו על שקט חצי שעה. זה נדיר”.

הרב דוד כהן, מנהל חטיבת הביניים בישיבת אמית בלבב שלם: “יותר מההישג המדהים של ברוך, מרשימה הענווה שלו, ההתמדה והשאיפה להגיע למקומות גבוהים, להציב מטרה ולעמוד בה. אלו הערכים המאפיינים את ישיבת אמית בלבב שלם”.

פורסם בתאריך: 15.03.2022