חדשות וחדשנות בחינוך >

חרבות ברזל: הופכים למידה פדגוגית לנתינה

חרבות ברזל: הופכים למידה פדגוגית לנתינה

קרדיט צילום תמונה: הרב מרדכי בכר

בישיבת אמית עמיחי רחובות מיישמים את הלמידה בכיתה כנתינה לחברה. בשיעורי מחשבת ישראל בהם לומדים את היחידה ‘אני ועצמי’, כשהגיעו לפרק על נתינה וחסד, יחד עם המחנך הרב מרדכי בכר, עלה הרעיון ליישם את הלימוד הלכה למעשה.

כך נוצר הקשר עם בסיס צה”ל בצריפין, בעקבותיו הגיעו אליו התלמידים והקדישו יום שלם לאריזות של ציוד לחיילים שנמצאים בחזית. המפקח על המקצוע אישר את ההתנדבות בשילוב כתיבת רפלקציה שכל תלמיד כותב כציון של הערכה חלופית.

יוסף אסולין תלמיד כיתה י’, שיתף כי זאת הייתה ההתנדבות הכי משמעותית שעשה בחייו: “הגענו כמעט כל השכבה עם מוטיבציה מטורפת להיות חלק מהמאמץ המלחמתי, ולמרות שאנחנו רק בני 15 הרגשנו שאנחנו תורמים באופן משמעותי, וגם על הדרך קיבלנו ציון בהערכה חלופית”.

הרב שמעון שושן, ראש הישיבה: “ההתנדבות העניפה בישיבה עולה קומה בכך שאנחנו משלבים אותה כחלק מהלמידה הפדגוגית במחשבת ישראל”.

פורסם בתאריך: 12.12.2023