חדשות וחדשנות בחינוך >

חסד של אמית לגיבור ישראל

סא”ל (מיל) דוד סיני, נפטר בשבוע שבעבר ולמרבה הצער הוא לא זכה לילדים. קרובי משפחתו בקשו לחלוק לו כבוד אחרון ואל המשימה התגייסו תלמידי כפר הנוער אמית פתח תקווה וישיבת אמית כפר גנים שהצטרפו למסע הלוויה המכובד.
השבוע, במלאת שבעה לפטירתו, הגיעו שוב תלמידי כפר הנוער אמית פתח תקווה לבית העלמין ירקון, כדי להוקיר את זכרו.
החוט המקשר ליוזמה המבורכת, הוא מאירה לחיאני, אשת חינוך באמית עכו שהכירה באופן אישי את דוד סיני, שהיה חבר של אביה.
“אבא שלי הכיר אותו בפעילותם במוסד בחו”ל”, מספרת מאירה. “הוא היה ללא ילדים, אשתו נפטרה למעלה מעשור ואנחנו הפכנו לחלק בלתי נפרד ממנו. הוא היה מגיע לחגים ושבתות והתייחסנו אליו כדוד והוא התייחס לבעלי כבן. לפני למעלה מ4 שנים הוא הפך לסיעודי והשתכן באחד מבתי האבות המכובדים בקריות והמשכנו לטפל בו”.
בגיל 99 הוא אושפז בבית החולים בני ציון ולאחר שבועיים וחצי נפטר. “התרגשתי לראות שהתלמידים הגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, באמת מגיע לו. הוא היה גיבור ישראל סגן אלוף, איש מוסד שנתן את מירב חייו למדינת ישראל, עשה כל כך הרבה למענה ולכן מיד פניתי במעט הזמן שנותר לרכזים החברתיים ברשת אמית ולמנהלי בתי הספר בפתח תקווה וברוך ה’ עם ישראל חי ורשת אמית מדהימה. אנשים שלא ישנו לילה שלם הגיעו וכיבדו”.
גם לאחר מכן, מאיה אביבי מנהלת התיכון יחד עם הנהלת כפר הנוער אמית פתח תקוה, לקחו על עצמם לקיים שיעורי תורה לעילוי הנפטר ולדאוג לתלמידים שיגיעו להשלים מניין ליד חלקת הקבר בתום ימי השבעה.

פורסם בתאריך: 10.10.2021