חדשות וחדשנות בחינוך >

חן מלכיאל – בוגרת אולפנית אמית שדרות – זוכת פרס שרת החינוך לנוער מתנדב ומצטיין

קרדיט צילום תמונה: מעיין לובינשטיין, מנהלת תחום הנוער

בטקס שנערך במשרד החינוך בערב נר ראשון של חנוכה, העניקה שרת החינוך, ד”ר יפעת שאשא ביטון, לחן מלכיאל, בוגרת האולפנית שבקרית חמ”ד אמית בשדרות, את פרס שרת החינוך לנוער מתנדב מצטיין ואת פרס אות המתנדב בתקופת הקורונה ע”ש אלעד ריבן ז”ל שנפל באסון השריפה בכרמל.

הזוכים בפרס הם תלמידים ותלמידות שפועלים ללא לאות לקידומה של הערבות הדדית בחברה הישראלית, לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים בחברה ולתמיכה במשפחות מעוטות יכולת. מסורת הענקת הפרסים היא ביטוי לחשיבות הרבה שרואה משרד החינוך בעידוד בני הנוער להתנדבות ולמעורבות חברתית, ובפיתוח מנהיגות צעירה, אחראית, שמחוללת שינויים בקהילה ובחברה.

ההכרזה על הזכייה הייתה כבר לפני כשנה, בעת שחן הייתה תלמידה בכיתה יב’, אולם בעקבות הקורונה הטקס נדחה.

בנימוקי הזכיה של מלכיאל, שאף נבחרה למצטיינת מחוז דרום, נכתב כי היא נערה חייכנית וכריזמטית הפועלת ללא לאות למען האחר ומצליחה לסחוף אחריה בני נוער רבים ומהווה מודל חיקוי לנוער בכלל ולחניכיה בפרט. חן מתנדבת בתחומים רבים: מתנדבת בתחנת מד”א זו השנה השלישית, מדריכה בבני עקיבא ואחראית לשבט יובל –שבט ילדים שלהם צרכים מיוחדים, מתנדבת בקביעות במועדונית, חברה בקבוצת מנהיגות הנוער בחירום בעיר שדרות בשעת הצורך פועלת בקבוצה.

בנוסף לכל אלה, יזמה חן פרויקט ייחודי לתיקון מדים לחיילים ללא תמורה, כהוקרה על שירותם את המדינה. היא דואגת ששמע הפרויקט יעבור מפה לאוזן וברשתות החברתיות ויגיע לכל מי שצריך. דוגמא נוספת לרגישות וליזמות של חן היא בנושא חרמות על ילדים. כשהיא נחשפה לתופעה, היא החליטה לעשות מעשה ועברה בבית הספר הייסודיים בעיר שדרות והציעה עצמה ככתובת לילדים הסובלים מחרמות.

בתגובה לזכיה, אמרה חן: “משמח מאוד שקיימת הערכה כזאת על העשייה, ומה שחשוב באמת זה שהנוער יצא ויכיר בחשיבות של הנתינה והעשייה ולא ישאר מכונס בעצמו, לא חסר איפה להתנדב”.

אסף בן דוד, מנהל קריית חמ”ד אמית שדרות: “אנחנו גאים בחן היקרה שמהווה מודל לעשייה והתנדבות ברמה הכי גבוהה ומביאה לידי ביטוי בצורה מעוררת השראה את הערכים אליהם אנו מחנכים בקריית החינוך”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: “חן, תלמידה מצטיינת המצליחה לשלב התנדבות עם השקעה רבה בלימודים, ופועלת מתוך תפיסה חינוכית, ערכית וחברתית המעלה על נס את ערך ההתנדבות ומעורבות בחברה. חן מוכיחה כי בקרב הנוער הישראלי ובפרט בני הנוער בשדרות, קיימת רוח התנדבות ואהבת האדם ומהווה דוגמה ומופת לאחרים וראויה למלוא ההוקרה וההערכה”.

אלעד קלימי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: “חן מלכיאל היא דוגמא ומופת לבני ובנות הנוער בשדרות ובארץ כולה. בצניעות ובשקט פנימי עושה כל כך הרבה למען החברה. חן היא התלמידה שהכי מגיע לה פרס התנדבות אולי דווקא בגלל שעשתה זאת שלא על מנת לקבל פרס. זכינו בשדרות בנוער נפלא”.

פורסם בתאריך: 06.12.2021