חדשות וחדשנות בחינוך >

חינוך עד הבית

חינוך עד הבית

מחנכת כיתה יא’ באמית קריית מלאכי, החליטה כי האזעקות לא ישברו אותה ונסעה מאשקלון לקריית מלאכי, לבתי התלמידים בכדי לבקר אותם וגם לתת להם משהו ערכי וטעים.

כחלק מההתמודדות עם המצב הנפשי במלחמה, קיימה מחנכת כיתה יא’ , קרן אור אזולאי יחד עם תלמידיה בזום ‘הפרשת חלה’ לשלומם של חיילי צה”ל שנכנסו קרקעית לעזה. התלמידים הדליקו נרות, בירכו והתפללו לשלומם של החיילים. את הבצק הפכה המחנכת ללחמניות שום, הכינה סיר של סלט מבושל, וארזה חמגשית לכל תלמיד, החמגשית הייתה אישית, עם שם של כל תלמיד, היא כללה ממתקים, שתי לחמניות, קופסא של סלט מבושל, מגנט של תפילה לחיילי צה”ל וברכה אישית מהמחנכת בה היא כתבה: “בימים קשים אלו, ימים של מלחמה, ימים של פחד, ימים של חרדה ואי וודאות, חשוב לי לומר לך שאני כאן. חושבת עליך, פנויה נפשית לשיחות שלך. משתדלת לקיים עבורך שגרה ככל שאפשר ומתפללת שנדע בקרוב ימים טובים יותר, יש לזכור תמיד – כוחנו באחדותנו”.

לאחר שנארזו 35 חמגשיות כמספר תלמידי הכיתה, המחנכת יצאה לדרך, היא עברה בית בית, תלמיד תלמיד, והגישה לו את החמגשית, חיבקה, הקשיבה, ובמיוחד הדגישה שהיא כאן. הביקור עודד את התלמידים ואחריו הבינו כי הם כבר מייחלים לשגרה. מחנכת הכיתה אמרה: “היה לי חשוב לראות אותם פיזית, למרות הסכנות הקיימות בנסיעה מאשקלון לקריית מלאכי, היות והעיר אשקלון מטווחת בלחימה הזו. שום מפגש וירטואלי לא יכול לייצר את החום של מפגש פיזי, רציתי לראות את העיניים שלהם, בכדי לדעת דרכם מי זקוק לעוד חיזוק. המפגש איתם חיזק לא רק אותם, אלא גם אותי, והבנתי פתאום עד כמה השגרה חשובה. ההוקרה שלהם ריגשה אותי מאוד, ומה שמרגש אותי יותר מכל זו העובדה ש – 35 תלמידים הבטיחו כי מידי יום הם יתפללו לשלומם של החיילים בברכה שקיבלו”.

אופיר רחמים, אחת התלמידות אמרה: “את האמת, התרגשתי נורא, אף פעם מורה לא בישל בשבילי, או הגיע אלי עד הבית עם מחווה כזו מיוחדת, זה העצים אותנו. אנחנו יודעים שהמחנכת עברה לא מעט בתקופה הזו, אחיינית שלה ניצלה מהמסיבה ברעים, בן משפחה שלה נרצח בזיקים, וזה שהיא מצאה זמן עבורנו, זה בהחלט ריגש אותנו”.

אביעד גבאי, מנהל בית הספר ששוהה במילואים בתקופה זו, נחשף גם הוא ליוזמה של המחנכת ואמר: “ישר כח, אני גאה במחנכים שחושבים מחוץ לקופסא וחשוב להם לראות את התלמידים שלהם, ולהיות לצידם בתקופות קשות, שמעתי יוזמות רבות ממחנכות שהיו בקשר עם תלמידים במהלך הלחימה, וזה בהחלט מחזק אותי, אני רחוק במילואים ושמח שהצוות שלי מתפקד מדהים. כפי שאומרים כולם בימים אלו, כוחנו באחדותנו”.

פורסם בתאריך: 07.11.2023