חדשות וחדשנות בחינוך >

חיים של תורה

בנות סיירת גמרא באולפנת אמית אוריה בבאר שבע עם המנהלת נעה הכהן. צילום: אברהם יצחק מאיר

איך מחברים בחינוך הדתי את התורה לחיים כשהנוער קם, נושם וישן עם מסכים? קהילת “תורת חיים” ברשת אמית מציבה חלופה ערכית מרתקת

יום חמישי שעבר, 8:30 בבוקר, קרוב ל-500 תלמידות מאולפנות ברשת אמית מתכנסות לשיעור פרשת שבוע משותף בזום. בתפקיד המורה: אשת התקשורת סיון רהב-מאיר המלהטטת במיומנות בין הפרשה לענייני השעה, תוך שהיא מתייחסת לשאלות העולות בצ’אט. הדיון נסוב בין השער האחרון של המגזין “טיים” לפרשת וישב, והקשר שלהם לחיי הבנות.
המגישה הפופולרית מעבירה זה שנים הרצאות בכל הארץ על פרשת השבוע והתקשורת הישראלית, אבל דווקא בימי הקורונה היא הפכה גם למורה באמית. רהב-מאיר מעבירה בכל שבוע שיעור במדרשה שהוקמה במסגרת “בית הספר ההיברידי” של הרשת, ובנות אולפנות אמית בגבעת-שמואל, בצפת, בקדומים, באור-עקיבא ובחיפה ובנות אמית מודיעין נהנות משיעור פרשת שבוע מתובל באקטואליה, המתחבר לענייני התבגרות אישית, נשית ולאומית.
השיעור הזה הוא חלק מ”תורת חיים” ברשת החינוך אמית. מדובר בנשמת אפה של הרשת ומוסדותיה: חינוך לעבודת ה’ ותפילה, אהבה ויראה, אהבת התורה ולימודה בעומק, ברצינות ובמסירות, וקיום מצוות בדרך ישראל סבא.
ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית, מסביר שהרשת פועלת לפיתוח ולהעצמה של התחום, תוך דיון תמידי בין ההנהלה לצוות, ובשולחנות עגולים בשיתוף תלמידים והורים. “המטרה היא להפוך את ‘תורת חיים’ ללב הפועם של העשייה החינוכית בקרב התלמידים, המורים והמחנכים בקהילות החינוכיות. ‘תורת חיים’ היא הגורם המרכזי המעצב את זהותו של הלומד ומשפיע על אישיותו, תפיסותיו האמוניות, עולמו הערכי והמוסרי ושאיפתו למצוינות אישית”.

להמשך קריאת הכתבה של רוני ישי שפורסמה ב-20.12.20 במקור ראשון הקליקו כאן

בתמונה: בנות סיירת גמרא באולפנת אמית אוריה בבאר שבע עם המנהלת נעה הכהן. צילום: אברהם יצחק מאיר

פורסם בתאריך: 31.12.2020