חדשות וחדשנות בחינוך >

חיבוק מארה”ב לתלמידי שדרות: משלחת אמית הגיעה לחזק את תלמידי הרשת

בעיצומה של מלחמת ‘חרבות ברזל’ שפרצה בשמחת תורה, הגיעה השבוע לישראל משלחת של ראשי נשות אמית ארצות הברית לביקור הזדהות וסולדריות, בשם כלל נשות אמית בארץ ובעולם.

בראשות המשלחת עמד אנדי גולדשמידט, סגן נשיאת אמית העולמית, שהביא איתו מזוודות עם ציוד למפונים אליו הצטרפו תמר בנוביץ יו”ר נשי אמית ישראל ורנדי גלמן היו”ר היוצאת וכן דבי מועד וסונדרה סוקול (נשיאות אמית לשעבר).

חברי המשלחת ביקרו בבתי המלון בים המלח, שם מתארחים תושבי שדרות, בהם תלמידים רבים הלומדים במוסדות אמית בשדרות. במהלך הביקור קיימו החברים שיח עם הצוות החינוכי, בנות השירות הלאומי והתלמידים המפונים, וחיזקו אותם בתקופה קשה זו. לאחר מכן, ירדו חברי המשלחת לעיר שדרות בה נפגשו ושוחחו עם ראש העיר אלון דוידי וקיבלו ממנו סקירה על מצב העיר, תושביה והצרכים הרבים העומדים על הפרק.

בהמשך, הצפינה המשלחת לאור עקיבא למפגש עם אריק אברג’ל, אביו של רב”ט מתן הי”ד, בוגר אמית האופק, שכזכור קפץ על רימון שנזרק לעברו ולעבר חבריו ברכב הצבאי – והציל את חייהם. “שלחנו את הבן שלנו לצבא בדיוק בשביל ערכים כאלה, הבן שלי לא מת לשווא”, אמר להם אביו.

אריק שיתף אותם בנחמה המעטה שקיבל לאחר ששמע את סיפור נפילתו של מתן, וגם על אופיו: “מתן היה ילד שמח ושקט. ילד שידע להשיג את מה שהוא רוצה בכוחות עצמו. היה לו חוש הומור מתוחכם מאוד. הוא ידע להצחיק אותנו ברגעים הקשים. הוא ידע איך להוציא מאיתנו את החיוך בדרך שלו היו לא המון חברים היה ילד מאוד אהוב גם על החברים וגם על המורים והכל בצניעות ובשקט”.

אנדי גולדשמידט, סגן נשיאת אמית סיכם את הביקור ואמר: “ליבנו עם תלמידינו וכל עם ישראל שנמצאים בשעת מלחמה. אנחנו מחזקים את ידם של תושבי הדרום בכלל, תלמידי אמית בפרט וכמובן חיילי צה”ל וכוחות הביטחון במלחמתם הנחושה. עם ישראל חי!”.

פורסם בתאריך: 07.11.2023