חדשות וחדשנות בחינוך >

‘חזקה מהרוח’ מחזמר יוצא דופן בהיכל התרבות באור עקיבא

'חזקה מהרוח' מחזמר יוצא דופן בהיכל התרבות באור עקיבא

חמש מאות נשים ‘חזקות מהרוח’ נהנו יחד ממופע מרגש שהעלו תלמידות אולפנית אמית שחר באור עקיבא.

במציאות בה הכל קורה ‘כאן ועכשיו’ ואנו מתבקשים לחוות הכל ולשתף בכל רגע תמונת הצלחה שסימני מאמץ וזיעה לא ניכרים בה, זוהי תשובתן של תלמידות אולפנית אמית שחר באור עקיבא: ישנם תהליכים סמויים מעין, והם אמיצים ודורשים עמל וחריש עומק.

כבכל שנה, אירוע השיא של אולפנית אמית שחר אור עקיבא ‘המחזמר’ יוצא לאור ובכל שנה מפתיע יותר, גדול יותר ומושקע יותר. מדובר בהפקה בה שותפות כלל תלמידות האולפנית- מכיתות ז’ עד י”ב. הן שרות, רוקדות, משחקות, בונות תפאורות ענק, מאפרות, מסרקות ועוד. כל תלמידה וכל אשת צוות מוצאת את מקומה בתוך הפעילות העשירה והמגוונת סביב המחזמר.

השנה הועלה המחזמר ‘חזקה מהרוח’ המבוסס על ספרה של שולמית לפיד ‘גיא אוני’. המחזה מגולל את סיפורה של פאניה, שאיבדה את משפחתה בפוגרומים ברוסיה, ותוך שהיא אוספת את שבריה, מגיעה לארץ ישראל. בתהליך קליטתה באדמת גיא אוני סיפורה האישי של פאניה משתלב בקורותיה של ההתיישבות, שראשיתה שנות בצורת וסופה פריחה וצמיחה.

סיפור שנע בין ייאוש לתקווה ובין כאב האובדן לשמחת הגאולה, סיפור של אמונה עיקשת בתהליכים הסמויים מעין, סיפור של עמל והתמדה, אורך רוח ותפילות, תקוות וחלומות. בתהליך החינוכי – יצירתי שעברו הבנות, המדיום הוא המסר. תוך שהן צוללות אחורה לפרקים בהיסטוריה היהודית שלנו, הן נדרשו לגלות בעצמן כוחות חדשים, לתרגל שוב ושוב, להתמודד ולראות את הפרוייקט מתרומם לאט לאט – עם הרבה אמונה בדרך.

חלק ניכר מהבנות שהופיעו על במת היכל התרבות הן בנות הפעילות בחוגים שמתקיימים בכל שבוע במסגרת תכנית ‘שחר 24/7’ של האולפנית. חוגים המופעלים על ידי צוות מקצועי בתחומי פיתוח קול, מחול ועוד.

עדי הראל, תלמידת כיתה י”ב משתפת: “מהלך החזרות היה אינטנסיבי אבל מהנה! בזכות המחזמר הכרתי והתחברתי לכלל בנות האולפנית. גיליתי בעצמי כוחות של התמדה, למדתי לא לוותר לעצמי גם כשהיה קשה. המחזמר הוא החוויה הכי טובה שאפשר לחוות בזמן בית הספר בתור תלמידה באולפנית, ואני מאחלת לכל אחת לקחת חלק ביוזמה כזו”.

רני אופנהיימר, מנהלת האולפנית: “ברוך ה’ זכינו ותהליך יצירה מרגש ומשמעותי של התלמידות המופלאות שלנו הגיע לשיאו במופע עוצמתי ונוגע, מופע שחיבר אותנו לשורשים שלנו כאן בארץ ולאלו הקיימים בנו פנימה”.

קרדיט צילום תמונה: טליה לוין

פורסם בתאריך: 20.02.2023