חדשות וחדשנות בחינוך >

חוזרות לבית הספר

ממוצע הגילאים בתיכון אמית רננים קפץ בשבוע האחרון באופן דרמטי לאחר שכיתת הותיקים החדשה נפתחה בבית הספר.

לאחר שחלום ישן של אפרת שוורץ, מנהלת התיכון בבית החינוך אמית רננים קרם עור וגידים, נפתחה השבוע כיתת ותיקים בבית הספר מתוך תפיסה כי גם הגימלאיות וגם התלמידות יהנו מהשילוב המנצח.

ביום חמישי האחרון יצא המיזם לדרך, בהובלת המחנכת ספיר ניסים. בכיתת הוותיקים 33 משתתפות; גמלאיות מרעננה והסביבה. מעתה, בכל יום חמישי הן תעבורנה גיבוש ושיח עם התלמידות, הרצאה בנושא הגשמה אישית והתפתחות ולימוד על טכנולוגיה ושימושי מחשב. המהלך מתקיים בשיתוף פעולה עם עיריית רעננה והמכללה, שדואגים להביא את המרצים ולוקחים חלק פעיל במהלך המפגשים.

בנוסף, יתקיימו מפגשי למידה משותפת עם התלמידות וכמובן פעילויות חברתיות והתנדבויות על מנת לעודד שיח בין הדורות.

יובל צברי תלמידת כיתה י”א משתפת: “עושה לי טוב לדעת שיש בבית הספר שלנו נשים חזקות, שבאות להעשיר את עצמן ואת הידע שלהן, גם בגיל שבו הן עברו מספיק בחיים שלהן. יש לנו גם אפשרות להעביר ביחד איתן פעילויות ולדבר איתן כשהן במקום אחר בחיים. זה שבית הספר שלנו נותן לעוד אנשים שכבר עברו את גיל התיכון מקום ללמוד ועיסוק זה מדהים בעיניי, וזו לגמרי זכות שלנו לארח נשים כאלה וללמוד מהן”.

אפרת שוורץ, מנהלת התיכון ומובילת המיזם: “תמיד חלמתי לחבר בין שתי האהבות שלי. נוער וגיל שלישי. חיבור רב גילאי שמפיק תועלת לכל אחד מהצדדים תוך כדי התפתחות ולימוד דו כיווני. כי נתינה זו אהבה ולימוד זו התפתחות. הערכים הללו הם חלק בלתי נפרד מהקהילה החינוכית באמית רננים וזכיתי להוביל ולקדם אותם בקרב תלמידות התיכון שלוקחות חלק בפרוייקט הייחודי הזה”.

רונית גלאם, מנהלת המכללה העירונית ברעננה: “המכללה העירונית ברעננה שמה לה למטרה לקדם למידה לאורך החיים. אנחנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו בזכות היוזמה של בית הספר אמית רננים והסיוע של המשרד לשוויון חברתי להצמיח פרויקט כזה מיוחד שמאפשר למידה בין-דורית של גמלאיות ותלמידות. הביקוש הרב לתוכנית מוכיח לנו כמה צמא יש לנושא ברעננה”.

פורסם בתאריך: 14.12.2021