חדשות וחדשנות בחינוך >

חדש – השיעור שהתלמידים מלמדים

קרדיט צילום תמונה: מאיר אליפור

פודקאסט חדש תוצרת תלמידים ‘דברים שהלוואי שידעתי בגיל שש עשרה’. אסף קרן ואריאל אסרס תלמידי אמית איתן מעלה אדומים, ארחו השבוע בפרק מיוחד בסדרה שמייצרים תלמידי רשת אמית בכל הארץ, את יעל אודם, כתבת החינוך של חדשות 12. המטרה היא להפוך את הפודקסטים שמייצרים התלמידים לחלק מהלמידה בנושא.
יעל הכניסה את התלמידים אל עולמה של כתבת חינוך שחלמה על כך כבר מגיל תיכון. “זה תחום מרתק שאני מאוד מאוד אוהבת ובעצם כל יום אני מגשימה חלום. זה הדבר שהכי רציתי לעשות בחיים ואני לא רוצה שום דבר אחר. היום צוחקים קצת על בני הנוער שכולם רוצים להיות מפורסמים, להיות נועה קירל, אבל גם אני ידעתי שאני רוצה להיות משמעותית”.
היא שיתפה את התלמידים בתאור מרגש על היום הראשון בו הגיעה לעבודה, בו התקיים משדר החזרת הגופות של גולדווסר ורגב שני החטופים שנחטפו ללבנון. “הם היו חטופים ולא היה ברור אם הם מתים. היה איזשהו ספק שאחד מהם אולי חי”, היא מזכירה. “המשדר התחיל בשש בבוקר כשרכבים של האו”ם הביאו את החיילים, שלא ברור אם הולכים לראות שתי ארונות או ארון אחד, אם יש אולי מישהו חי. דריכות מאוד מאוד גבוהה. בקונטרול למעלה יש שלוש נשים במאית, עורכת, מפיקה ויונית נמצאת באולפן”.
“היינו צריכות לתפעל גל שידורים פתוח, מרואיין אחרי מרואיין. מישהו מתחום הביטחון, אבל גם מישהו מתחום התרבות וכל הזמן להחזיק שידור ואני מוצאת את עצמי מתקשרת לאנשים שלא חלמתי לדבר איתם אנשים שאני מכירה מהעיתון, פתאום אני מתקשרת אליהם ואומרת להם: ‘שלום, מדברת יעל מחדשות שתיים עשרה יש סיכוי שאתה מגיע אלינו לאולפן?, כן בנווה אילן, אבל זה חשוב זה שידור מתגלגל’. האדרנלין מטורף אתה מרגיש שאתה על גג העולם ויש את המתח הזה והדקה הזו שבה פתאום נכנס הרכב של האום ורואים שיש שם שני ארונות שאף אחד מהם לא נותר בחיים ושומעים את הבכי מלמעלה, מהקונטרול של השלוש נשים שיושבות שם זה היה רגע שאני לא אשכח בחיים”, היא מתארת.
“אז מצד אחד זה רגע שאני לא אשכח כי ביום הזה התקשרו אלי ואמרו לי: ‘התקבלת, את איתנו’ ומצד שני להבין שכל האנשים מאחורי החדשות – זה לא רק מכונה של רייטינג ,אלא זה גם אנשים עם לב, שהם מתרגשים לראות את גלעד שליט חוזר ובוכים כשרסיס פוגע בילד בממד בשדרות”.
התלמיד אריאל אסרס משתף: “בתור תלמיד במגמת תקשורת הפודקאסט עם יעל אודם היה משמעותי עבורי, להבין את מאחורי הקלעים של הכתבים לשמוע מושגים שעד אותו הרגע היו בתיאוריה הופכים למציאות”.
“הפודקאסט עם יעל אודם היה חוויה”, מוסיף חברו אסף קרן. “היכולת שלנו לייצר שיעור בתקשורת דרך ראיון נתנה לנו תחושה טובה, והיתה מאוד מעניינת”.

פורסם בתאריך: 12.07.2021