חדשות וחדשנות בחינוך >

חדש בתיכון – משלבים טיול ולימודי רפואה

תלמידות מגמת רפואה בכתה י”א של תיכון אמית נחשון חבל מודיעין, הדרימו לאילת לטיול וסיור לימודי יחד עם תלמידות מגמת רפואה משלושה בתים ספר מקומיים.

במשך שלושה ימים זכו התלמידות לאירוח למופת ממקבלותיהם האילתיים בניצוחה של ד”ר תמר בשקין רכזת המגמה המקומית, בילו יחד ועברו השתלמות רפואית.

התלמידות ערכו סיור מודרך בבית החולים יוספטל על ידי ד”ר אמיר מזור, עברו בכל המחלקות, הבינו איך בנויה מחלקה ומה עושים בה – כולל חדר שיש בו תא לחץ לפציעות צלילה. לאחר הסיור, ד”ר תמר בשקין העבירה להם הרצאה על ההיסטוריה של הרפואה.

בהמשך הגיעו התלמידות למעבדת הרפואה באשכול הפיס באילת, שם בשיתוף פעולה בין ריקי הלבורנטית המקומית לבין אילנית הלבורנטית מאמית נחשון וד”ר פטריסיה שוברץ, הן התנסו בעריכת ניתוחי איברי חיות, בין השאר כליה ולב, ניתוח נקז חזה ותפירה של החזה. התלמידות ביקרו בגן הבוטני, ללמידה על צמחי רפואה.

בריף הדולפינים באילת הן שוחחו עם מאמנת הדולפינים, ושמעו הרצאה על תרפיה של ילדים עם בעיות קשב ואוטיזם בפעילות עם הדולפינים.

התלמידה לירון בן חיון משתפת: “היה מאוד מעניין ומיוחד. נהננו מכל רגע. התגבשנו והכרנו חברים חדשים ואנחנו כבר מחכים שהם יבואו לביקור אצלנו”.

דפנה ברק רכזת מדעים ורפואה בתיכון נחשון אמית חבל מודיעין מסכמת: “הסיור הלימודי היה חוויה מעשירה ומלמדת. למדתי רבות על תלמידותיי ועל הצוות. גאה בכל אחת ואחת מהם”.

אתי יצחקי מנהלת התיכון אומרת כי למידה מחוץ לכיתה איננה רק סלוגן אלא שגרה לימודית. “אני גאה ברכזת המדעים שהובילה את הפרוייקט , ולפעמים גם מצטערת שכשאני הייתי תלמידה לא היו דברים כאלה”.

פורסם בתאריך: 27.12.2021