חדשות וחדשנות בחינוך >

זוכת אולימפיאדת המדע: תלמידת אמית הלל רחובות

בתמונה: רותם סבן, רביעית משמאל. קרדיט צילום: דוברות אוניברסיטת בר אילן

רותם סבן, תלמידת כיתה י”ב בבית החינוך אמית הלל רחובות, היא הזוכה במקום הראשון של תחרות האולימפיאדה הארצית בחקר מדעים שהתקיימה השבוע באוניברסיטת בר אילן וזכתה במלגה לשנת לימוד באוניברסיטה.

מדובר בתחרות ארצית שעורך משרד החינוך לתלמידים מצטיינים במגמת ביולוגיה. כ-3500 תלמידים מרחבי הארץ השתתפו ב יחודי של למידה ותחרות. לשלב הגמר – של התחרות אשר התקיים באוניברסיטת בר אילן הגיעו שישה תלמידים מצטיינים.

תלמידת תיכון אמית הלל מרחובות רותם סבן זכתה במקום הראשון. רותם עסקה במציאת חלופות לאנטיביוטיקה ובטיפול בחיידק הליקובקטור הגורם לכיבי קיבה. היא בדקה וגילתה כי אכילת ‘שום’ משפיעה על פעילות האנזים אוריאז שמצוי בחיידק זה.

לאחר הזכייה אמרה רותם: “זו הייתה חוויה משמעותית ומעצימה, תהליך ארוך שלמדתי ממנו רבות ושמחתי ליטול חלק בפרויקט זה. אני מודה לכל מי שעזר לי להגיע למקום הזה: ליערה שויד מורתי לביולוגיה, לורד ליכטרמן הלבורנטית, לשותפתי שני שרעבי, למנהלת בית הספר מרי גיל ולסגן מיכאל בוסקילה”.

המורה יערה שויד: “רותם ניגשה לביצוע החקר מתוך עניין אמיתי וסקרנות גדולה, דבר שסייע לה במאמציה המרובים להשגת המטרה”.

מירי גיל מנהלת בית החינוך אמית הלל רחובות: “רותם יצאה למסע חקר מרתק וייחודי, המורה יערה שויד ליוותה והנחתה את רותם במסירות ובמקצועיות רבה. רותם העבירה שיעור בעוצמה ויכולת של תלמידה אשר שילבה תחומי עיסוק מרובים בתקופת קורונה לא פשוטה. כמדריכה, התמסרה רותם לחניכיה ומצאה בין לבין זמן איכות לחקר, למידה ועיון, דבר המוכיח שמבחינתה של רותם השמיים הם הגבול ועל תהליך מיוחד ומשמעותי זה היא ראויה לכל הערכה. רותם מהווה מודל לכולנו”.

זוהר בלום, מ”מ וסגן ראש העיר רחובות ומחזיק תיק החינוך: “כל הכבוד לרותם על ההישג המצוין. משמח לראות שההצלחה וההשקעה במקצועות המדעיים במערכת החינוך ברחובות נושאות פרי”.

פורסם בתאריך: 27.02.2022