חדשות וחדשנות בחינוך >

זוכי פרס היצירתיות בתחרות הספייסלאב: תלמידי אמית באר טוביה

זוכי פרס היצירתיות בתחרות הספייסלאב: תלמידי אמית באר טוביה

במסגרת תוכנית ספייס לאב של קרן רמון, בו התלמידים מציעים ניסויים למחקר שישלח לחלל וייערך בו, קטפו תלמידי בית החינוך אמית באר טוביה את המקום הראשון בתחום היצירתיות בתחרות הארצית.

במהלך הניסוי, חקרו התלמידים בעזרת מומחים וחוקרים מהארץ והעולם, אסטרונאוטים מנאס”א, מחקרים קודמים וניסויים שונים – את הקשר בין המיקרו כבידה לתהליך הפיברילוגנזה בקולגן האנושי בחלל.

הפיברילוגנזה הם תאים עיקריים של רקמות חיבור של בני האדם, הקולגן הוא חלבון מבני המצוי בעצמות, בעור, בשרירים, בגידים, בסחוסים ובכלי הדם – מהווה בעצם את השלד עליו בנויים הרקמות והאיברים. ממצאים מעידים על כך שאסטרונאוטים שחזרו אחר שהייה ממושכת בתנאי אי כבידה בחלל סבלו מחולשה ברקמות שונות כולל עצמות, שרירים, גידים, ורצועות, וכן פגיעה בראייה. עדויות ראשוניות בספרות מעידות על כך שייתכן ותהליך הפיברילוגנזה בתנאי חוסר כבידה נפגע וכתוצאה מכך נגרמת פגיעה במבנה הרקמות ובתפקוד האיברים. למרות זאת עד היום לא הוכחה הטענה שאכן קיימת פגיעה ישירה בתהליך הפיברילוגנזה.

התלמיד נגב בקר שיתף: “החוויה שלי מהפרוייקט היא עבודה בקבוצה עם מטרה משותפת. השאיפה שלי היא להיות טייס קרב ואני מאמין שההשתתפות שלי בפרוייקט תעזור לי להגיע לשם”.

המורה המלווה רותם בראל: “זכיתי להיכנס לקבוצת ספייסלאב כמורה מלווה, כדי לקדם תלמידים בעלי שאיפות גבוהות, אמביציונים וחדורי מטרה שמהם למדתי כל שבוע על נושאים חדשים ומעניינים, על החלל ועל הגשמת חלומות. התלמידים היו מדהימים”.

פורסם בתאריך: 28.03.2022