חדשות וחדשנות בחינוך >

זוכי מיזם המנהיגות העסקית הצעירה: תלמידי מקיף אמית באר שבע

זוכי מיזם המנהיגות העסקית הצעירה: תלמידי מקיף אמית באר שבע

במסגרת תכנית ‘מנהיגות עסקית צעירה’ הפועלת בבית החינוך מקיף אמית באר שבע, במשך כשנה לומדים התלמידים על עולם התעסוקה. הלמידה נעשית בכיתה ובסיור בחברות שונות- שם הם עוברים ראיונות אישיים לומדים כלים משמעותיים. במהלך התכנית הם בחרו מיזם בתחום אומנות העץ והנגרות.

תלמידים הפיקו יום כיף קהילתי במרכז קליטה ‘נורית’ בבאר שבע, והקימו פינת ישיבה למרכז הקליטה, שתוכל לענות על צורך שקיים במקום. המיזם זכה במקום הראשון בתחרות בין המיזמים השונים שנערכו בארץ.

לרשותם עמד תקציב ראשוני והם נדרשו באמצעותו לגייס עוד שני שליש מהתקציב הנדרש. הם פתחו דוכני מזון בתיכון וגייסו את התקציב הנדרש. בתקציב רכשו עצים, צבעי עץ, שתילים ואדמה, פיצות, פריקסה, ממתקים ושתיה לילדים. לצד זאת הם הכינו אדניות וספסלים שאותם תרמו ליום כיף במרכז קליטה.

יום הכיף שהתקיים השבוע, נפתח בארוחת בוקר. לאחר מכן, התלמידים יצרו פינת ישיבה יפה למרכז הקליטה יחד עם ילדי העולים, צבעו את הספסלים והשולחנות ושתלו פרחים באדניות הנוי.

התלמיד יובל אלול שיתף: “למדתי שכשיש לך רעיון לעשות משהו גדול אתה צריך להתעסק רק באיך להתחיל- ברגע שזה יקרה אז השאר יזרום”.

המחנכת איידי יפת סיכמה: “החלטנו להרים מיזם דווקא במרכז קליטה כי הרגשנו שאנחנו משמעותיים יותר מול ילדים, מרכז הקליטה קרוב למקיף וכל הילדים נמצאים במקום אחד. היום עצמו היה מאוד משמעותי עבורנו, ראינו כמה הילדים מאושרים מההגעה שלנו. למדנו ביום הזה על הכוחות שיש לנו, על כמה אנחנו מסוגלים להשפיע ובעיקר יצאנו עם התחושה שיותר משאנחנו נותנים- אנחנו מקבלים. המיזם בנה בתלמידים יכולות ונתן לנו כלים להצליח להמשיך לעשות דברים כאלה גם בהמשך”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “כשישבתי עם התלמידים שהובילו את המיזם ראיתי את האור של הפנים שלהם כשהם סיפרו. כשראיתי את התמונות ממרכז הקליטה ראיתי את האור שנדלק בעיני הילדים שם. המיזם הזה הוא כולו אור אחד גדול”.

פורסם בתאריך: 05.06.2023