חדשות וחדשנות בחינוך >

התשובה למלחמה: התלמידות מצפת ומגבעת שמואל חגגו ביחד את בת המצווה

קרדיט צילום תמונה: יוסי זליגר

יוזמה מרגשת: חגיגת סיום שנת בת-המצווה של תלמידות כיתה ז’ באולפנת אמית גבעת שמואל, נערכה יחד עם תלמידות שכבת ז’ באולפנת אמית צפת, הנמצאות סמוך לחזית המלחמה בצפון. התלמידות ביקשו להוסיף לחגיגה בשנה כה מורכבת משמעות נוספת. לחזק ולהתחזק.

השבוע הגיעו בנות צפת לגבעת שמואל להפנינג מיוחד שכלל מפגש והיכרות. פעילות ODT והתכנסות מיוחדת של כלל התלמידות באודיטוריום באולפנת אמית גבעת שמואל שם הקליטו הבנות יחדיו שירת המונים מרגשת של ‘לו יהי’ ותפילת ‘אחינו כל בית ישראל’ בהפקה מוסיקלית של עמית בן עטר.

התלמידות התחלקו לקבוצות משותפות, שמעו את סיפור המלחמה של כל אחת ושיתפו בחוויות ובעשיה מעצימה שכל אחת הביאה משנת המלחמה.

היוזמה יצאה לפועל בשיתוף חמ”ל ‘מדיסון אייד’ הפועל מראשית המלחמה בתרומות ציוד ללוחמים ובעשיה למען הקהילה. את פעילות העמותה מובילים צילית ומאיר יעקבסון הורים לתלמידה מכיתה ז’ באולפנה והציעו ליזום פעולה של חיבורים והעצמה של בנות המצווה בשתי האולפנות.

יעל ליאני, תלמידת אולפנת אמית צפת שיתפה: “היכרנו חברות חדשות ושמענו על השנה שלהן. למרות המרחק , חווית בת המצווה בשנה הקשה הזו היתה דומה. היה מגבש ומהנה הקולולם היה מרגש ויישאר איתי בלב”.

יפה שמש, מנהלת אולפנת אמית צפת: “זכינו ליום של חיבורים משמעותיים, יום של תפילה ואחדות. נזכרנו כולנו מהם השורשים שמהם עם ישראל ניזון בגיל המצווה יחד עם בניין האישיות הפרטי של כל אחת, יש גם את עם ישראל. כל נערה נולדה להשפיע ולחזק את החיבורים בעם”.

מיכל לוין, תלמידת ז4 באולפנת אמית גבעת שמואל שיתפה: “הקולולם היתה חוויה מאוד מאחדת שכולנו שרנו יחד אחינו כל בית ישראל. היה נחמד לפגוש את בנות צפת ולשמוע על התחושות שלהן בתקופה הזו, נהננו מאוד גם בפעילות הגיבוש וזה נתן לנו זמן להכיר אחת את השניה”.

אורית קאופמן, מנהלת אולפנת אמית גבעת שמואל: “זו הזדמנות מדהימה לראות את הבנות, חלק מקהילות חזקות ומשמעותיות, מתחברות ומחזקות האחת את רעותה. זה היה יום מלא בעוצמות ובשיתוף, שמראה עד כמה הערבות ההדדית והחיבור המשותף מעניקים לנו עוצמות וכוח כיחידים וכחברה”.

צילית יעקובסון, ‘מדיסון אייד’: “המיזם מאוד מרגש מבחינתנו, ומהווה המשך העשיה של מדיסון אייד במלחמה אשר הגיעה מתוך מקום של חיבורים. הבנות היקרות שמסיימות שנת בת מצווה, עולות לכיתה ז’ וכמו כולנו, עברו שנה מאתגרת. צפת וגבעת שמואל, על אף השוני קיימות נקודות דמיון אליהן התחברו הבנות. מתוך מקום של חיבורים בין אולפנות שהם מעגלים של בית וקהילה, אנו תפילה שזו תהיה התחלה של שנה טובה וחיבורים טובים בכל עם ישראל. זכות גדולה עבורנו לקחת חלק”.

פורסם בתאריך: 16.09.2024