חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים שנלחמים בתרבות העישון בישראל

התלמידים שנלחמים בתרבות העישון בישראל

כך לומדים להלחם בתופעת העישון בחברה הישראלית. תלמידי שכבה ט’ בבית החינוך אמית בר אילן פתח תקווה, יצאו לסיור במרכז הרפואי הדסה עין כרם על מנת לרכוש ידע רפואי על נזקי העישון, במקביל להעמקה שערכו בהבנת היבטים אזרחיים רלוונטיים; מעורבות אזרחית, זכויות אדם ואזרח, חקיקה ורגולוציה.

כחלק ממיזם ייחודי, התלמידים השתתפו ביום סדנאות מיוחד שבו הפיקו כרזות וסרטונים נגד עישון בכלים דיגיטליים שונים ובעזרת בינה מלאכותית ולאחריו נסעו ליום עיון מרתק במרכז הרפואי הדסה עין כרם, שם פגשו מומחות ומומחים בנושא ההשפעות הבריאותיות השליליות של העישון, ביקרו ביחידה לתפקודי ריאה, ואף פגשו מטופל החולה בסרטן ריאות לשיח מרגש.

הלמידה והביקור נעשים כחלק ממיזם משותף של רשת אמית עם לאנג אמבישן – שותפות גלובלית בה חברים איגודי רופאים, עמותות חולים, חברת אונקוטסט וחברת אסטרה-זניקה, חברת תרופות המייצרת תרופה לטיפול בסרטן הריאות ויחד עם זאת עוסקת במניעת סרטן ריאות . מטרת המיזם הינה לרתום את האינטגרציה שבין לימודי האזרחות, לימודי המדעים והכלים הפרסומיים והטכנולוגיים ליצירה והנעה של שינוי חברתי, כחלק מקמפיין רחב שיבוא לידי ביטוי ביום שיא בית ספרי, וכן בביקור מיוחד בכנסת ביום המאבק הבינלאומי בעישון.

התלמיד אורי לנדאו שיתף: “בבית החולים הדסה למדנו על ההשפעות הרעות הרבות הנגרמות כתוצאה מעישון. במהלך הביקור פגשנו חולה סרטן שעישן ובעקבות מחלתו הפסיק והצליח לגרום גם לבניו ולקרוביו להפסיק לעשן. למדנו שכדאי להימנע מעישון אפילו של סיגריה אחת מכיוון שיש בה חומרים ממכרים רבים וקשה מאוד להפסיק לעשן גם לאחר שמבינים את ההשפעות האיומות של הסיגריות על המעשן. לפגוש אדם חולה שמסביר איך הסיגריות השפיעו עליו זה הרבה יותר משמעותי ועוזר להבין עד כמה הסיגריות מסוכנות”.

נריה כהן, מנהל בית החינוך: “כחלק מיצירת קמפיין שנועד לחולל שינוי אזרחי וחברתי בנושא וכחלק ממסע למידה בהיבטי אזרחות ותקשורת, הביקור בהדסה והמפגש עם חוקרות וחוקרים מובילים העניק לנו את התשתית המדעית-רפואית לקמפיין, וחשף את התלמידים למלוא ההשלכות של תרבות העישון בישראל. זה היה ביקור משמעותי עבור כולנו, צוות ותלמידים כאחד”.

פורסם בתאריך: 03.04.2023