חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי ישיבת אמית אשדוד קיבלו את תעודת הזהות משורד השואה A2520

בידו של צבי ויזל בן ה-92 שעליה חקוק מספר ממחנה אושוויץ בירקנאו, הוא העניק לתלמידי ישיבת אמית אשדוד את תעודת הזהות הראשונה שלהם כאזרחי ישראל.

במהלך מסע ‘על חומותייך’ של כיתות י’ שארך ארבעה ימים, התלמידים למדו להכיר את העבר של העם המדינה במטרה להתחבר אל ערכי הציונות.

ראש הישיבה הרב שלום מלול החליט שהחיבור בין סבא צביקה, ניצול שואה החוגג השבוע יום הולדת 92 להענקת ת.ז יצור מעמד סמלי, עוצמתי ומרגש.

סבא צביקה סיפר לתלמידים את סיפורו האישי ולאחר מכן העניק אישית לכל תלמיד ת.ז במעמד מרגש מאוד. בסיום הם רקדו ושמחו יחד עם שירי חודש אדר.

נועם בן שימול תלמיד כיתה י’3: “היה מאוד מרגש לקבל ת.ז זהות מסבא צביקה, אדם כה עוצמתי ומיוחד שעבר את מה שעבר. העוצמה מתגברת כאשר אדם עם מספר שחרוט על בשרו מעניק לתלמיד ת.ז ישראלית”.

הרב שלום מלול, ראש הישיבה: “סבא צביקה הוא גם הסבא של ישיבת אמית אשדוד. תלמידי הישיבה מחוברים אליו ואוהבים אותו. הם זכו לפגוש את סבא צבי כבר מספר פעמים. זכתה הישיבה והוא גם יוצא ומוביל את המסעות לפולין של הישיבה. חשבנו שיהיה מעמד משמעותי, לחגוג לו יום הולדת בטקס הענקת ת.ז. התעודות הם סמל לתקומה של מדינת ישראל בארץ ישראל ולקבל אותם דווקא מידו של ניצול אושוויץ זה הניצחון – משואה לתקומה. הניצולים מסמלים אמונה בדרך והמאבק לחזור מהגלות הביתה לארץ ישראל עד להקמת המדינה”.

פורסם בתאריך: 20.02.2022