חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים פינקו את משפחות העולים החדשים

בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים ציינו את שבוע העליות בשיחות מרתקות שהעבירו המורים שעלו ארצה בעצמם, מארצות הברית, צרפת ואתיופיה. כך הרב זאב שנדלוב שעלה ארצה משיקאגו, סיפר על ההחלטה שקיבל בבר מצווה לעלות לארץ וזכה להגשים בהתרגשות רבה בגיל 50.

בנוסף, הרב יאיר גטה שיתף בתלאות המסע לירושלים, החששות המחירים והאהבה הגדולה לארץ. מולו ראדה סיפרה על העולים במבצע משה שעלו כמו משה רבנו אחרי מסע ארוך במדבר והעולים במבצע שלמה שעלו כמו מלכים.

התלמידים הקשיבו בהתרגשות ולקחו על עצמם לפנק משפחות של עולים חדשים. הם הביאו פינוקים מהבית; חטיפים, בקבוקי שתיה, שוקולדים וכדומה. לאחר מכן ישבו לכתוב מכתבים למשפחות. חלק מהמכתבים היו באנגלית, והרוב היו בעברית וכללו ברכות ועצות כמו איזה קבוצת כדורגל כדאי לאהוד, איך להתמודד עם הקשיים, ולא לשכוח להוציא תעודת זהות.

מועצת תלמידים יחד עם הרב אברהם ויצמן יצאה לחלק את המארזים בבתי העולים החדשים ברחבי העיר בליווי מורים ותלמידים שתירגמו לאנגלית צרפתית ורוסית את האהבה שלהם, המשפחות מאוד התרגשו מהמחווה.

עידו ברנה, תלמיד כיתה ז משתף: “היה כיף ומצד שני היה גם מורכב בשיחה עם העולים וקשה לדבר איתם. זה לא משהו שפוגשים כל יום ואני שמח שעשיתי את זה”.

דניאל בארי מנהל בית החינוך: “מרגש לשמוע את סיפורי העליה ולראות את העולים בונים את ביתם פה בארץ, כמו תמיד התלמידים שלנו שמחים לפנק ולשמח את העולים שבחרו לגור איתנו במעלה אדומים”.

פורסם בתאריך: 24.10.2021