חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים סיימו מסכת בבא בתרא בכיכר החטופים

התלמידים שסיימו מסכת בבא בתרא בכיכר החטופים

קרדיט צילום תמונה: שמואל אדלמן

יומיים לפני חג השבועות ויום אחרי שחרור ארבעה החטופים במבצע צבאי מזהיר בעזה, קיימו תלמידי ישיבת אמית ברוכין מעמד סיום מסכת בבא־בתרא בכיכר החטופים.

בשבועיים האחרונים פעל בישיבה מבצע ישיבתי – מבצע #שומר_אחי. במבצע השתתפו כלל תלמידי ישיבת אמית ברוכין בשומרון: תלמידי החטיבה ותלמידי התיכון, יחד עם אנשי צוות והורים. כל כיתה קיבלה זכות ולקחה אחריות קבוצתית ללמוד מספר דפי גמרא למען הצלחתם של חמישה חטופים, בכל כיתה נתלו תמונות החטופים וסיפורם האישי.

ברחבי הישיבה פוזרו 124 כיסאות ועליהם הכתובת “כיסא זה ישאר ריק עד חזרתם”. במהלך המבצע חילקו ביניהם כל השותפים את 176 דפי הגמרא של המסכת הארוכה ביותר, מסכת בבא־בתרא, במאמץ לימוד משותף להצלחת החטופים. כעת, בשילוב מעמד תפילה להשבת החטופים והצלחת חיילי צה”ל, קיימו התלמידים מעמד מרגש של סיום מסכת בכיכר החטופים.

דרור סבאן, תלמיד שכבת ט’ שיתף: “היה מאוד מרגש, גם ללמוד, גם לסיים. הרגשנו שאנחנו פועלים לכבוד החטופים, אחרי השחרור של החטופים אתמול, חשבתי שזה גם בזכותנו וגם בזכות כל עם ישראל”.

הרב שי בן חמו, מוביל תורת חיים בישיבה, מספר: “המ”פ התקשר אליי ואמר: יש לך זימון לצו 8 בפעם השלישית, התלבטתי ממש מה לעשות, הרי אנחנו נמצאים בלב מבצע #שומר_אחי ממש. כל התלמידים, 613 תלמידים, לומדים מסכת בבא-בתרא והכל למען החטופים, מה אעשה, טנק בעזה או מבצע שומר אחי – לימוד תורה למען החטופים? בעז”ה מזה ומזה אל תנח ידך, אני אגיע גם לעזה, אבל כעת צריך לסיים את המבצע בגדלות”.

הרב אבי שיש, ראש ישיבת אמית ברוכין: “סיימנו מבצע חשוב ומשמעותי של לימוד תורה ותפילה להצלחת לוחמנו ולהחזרת כלל החטופים והחטופות, בה כל אחד מתלמידי הישיבה למד והתפלל למען לוחמנו ולהשבת החטופים. תודתי לצוות היקר כולו על הובלת מבצע רוחני משמעותי לסיום שנת הלימודים.כולנו תפילה לה’ יתברך שיקויים בנו דברי הנביא ישעיה: “וּפְדוּיֵי ה’ יְשׁוּבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה וְשִׂמְחַת עוֹלָם עַל רֹאשָׁם שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּן נָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה”.

פורסם בתאריך: 10.06.2024