חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים משדרות יצרו גלעד לנרצחים בכיכר דיזנגוף בתל אביב

התלמידים משדרות יצרו גלעד לנרצחים בכיכר דיזנגוף בתל אביב

תלמידי המקיף הכללי אמית שדרות המפונים שמתארחים במלון סינמה השייכים למרחב למידה בתל אביב הניחו בכיכר דיזינגוף, גלעד זיכרון לנרצחי שדרות בידי מחבלי חמאס במלחמת שמחת תורה.

“בעיר שלנו התרחש קרב קשה בין מחבלים לכוחות הביטחון ואזרחים שבמהלכו נרצחו שוטרים, חיילים ואזרחים…. הרוע והאכזריות בידי חיות צמאי דם, הותירו יתומים רבים, פצועים רבים ונזק נפשי, רוחני וחומרי”, כתבו התלמידים בגלעד.

יצירת הגלעד התקיימה במסגרת פעילות עם דנית הקריש, המורה למחשבים ורכזת תקשוב של בית הספר, ובנות שירות לאומי, כחלק ממפגשים המתקיימים בבתי המלון. עם התלמידים לתמיכה, עידוד, חיבוק ואפשרות לספר ולשתף.

התלמידה יסמין מימון שיתפה: “החלטנו למקם את הפרויקט דווקא בכיכר דיזנגוף, בגלל שמדובר במיקום מרכזי מלא במשמעות דווקא בתקופה הנוכחית. בחרנו להביא לשם הסיפור של העיר שלנו, שדרות, לתאר על קצה המזלג מה הלך שם בשמחת תורה, להנציח את הנרצחים ולשתף את כל תושבי תל אביב”.

המורה דנית הקריש: “כל יום אנחנו רואים מה שקורה בכיכר דיזנגוף; שלטים, דגלים וכדומה – החלטנו להצטרף ולגייס את התלמידים למשימה לחבר בין שדרות לתל אביב. התלמידים עמלו במשך שעות ארוכות, כתבו, סיגננו, צבעו וסחבו מגג המלון לכיכר עצמה. העוברים ושבים התעניינו. היה ממש מרגש”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: “מרגש לראות את בני הנוער הערכיים והמדהימים שלנו מלאי חוסן ותעצומות נפש, יוזמים זיכרון והנצחה בכיכר דיזינגוף לנטבחי האסון הנורא. עוצמתה של עיר ניכרת על בני הנוער שלה. כשרואים את הסולידריות שהם מביעים זה ממש מרגש. בני הנוער הערכיים והמדהימים שלנו מלאי חוסן ותעצומות נפש. הם הטובים ביותר שעיר יכולה לבקש. עיר חזקה עם חוסן קהילתי יצוק. גאה בכם”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “בתוך השכול והאבל ששדרות ספגה, איבדנו אבידות קשות ויקרות שנקטפו מאיתנו, אנחנו כואבים את הצער של כל עם ישראל, כולנו ביחד. בין שדרות לתל אביב יש המון שיתופי פעולה וזה אך טבעי שהנוער הנפלא שלנו יקים את הגלעד בתל אביב. הנוער שלנו בשדרות הוא דוגמה אישית לנתינה ועשייה משמעותית גם בעיתות חירום ובוודאי גם בשגרה”.

פורסם בתאריך: 06.11.2023