חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי אמית איתן מעמיקים את הקשר האמיץ לארץ ישראל

בשבת האחרונה, שבת תרומה, יצאו יחד כל תלמידי הנתיב הישיבתי מכיתות ט’ עד י”ב בבית החינוך אמית איתן, לשבת סמינריון חווייתית במיוחד. השבת היתה בסימן “ופרצת” – שיח ערכי, דיוני עומק, ופעילויות שעסקו בקשר האמיץ של עם ישראל לארץ ישראל, כשהכול מתוך בירור מעמיק של הזהות שלנו, ובירור המשימה והמשמעות שבחיי שליחות.

התלמידים התחילו את השבת בשיחה מרגשת של אייל גלמן קב”ט קרית ארבע שסיפר את סיפור חייו, את השליחות הגדולה שבהתיישבות במקום ואת המחיר הגדול דרך סיפור הקרב הקשה והכואב בציר המתפללים שארע בשנת 2002 ושינה את כל תפיסת הביטחון באיזור מאז.

לאחר מכן יצאו התלמידים לסיור בעיר חברון, מישיבת שבי חברון, דרך בית הכנסת אברהם אבינו ועד מערת המכפלה, ששם התקיימה תפילה עוצמתית, מעגל גדול של דיבוק חברים ושירים שריגשו את כל מי שנכח במקום.

השבת עצמה נערכה בישוב מעלה חבר, הסמוך לעיר חברון, לאורך כל השבת כולה התקיימו מעגלי שיח שעסקו בבירור השליחות שלנו והתרומה שלנו לבניין ארץ ישראל, מתוך שאלות היסוד המהותיות שמבררות מי אנחנו? ולמה אנחנו פה דווקא? במהלך השבת התקיימו סעודות ותפילות מרוממות שלוו בשירים, ריקודים ועוצמות אדירות של הנערים, שכל כך התגעגעו לפעילות חברתית ארוכה ומשמעותית.

אוריה נוריאל תלמיד כיתה ט’ שיתף: “היתה שבת מדהימה, הכרנו אחד את השני הרבה יותר טוב, גם את החברים וגם את אנשי הצוות. היינו בחברון ומערת המכפלה, היו הרבה שיחות מעניינות ופעילויות גיבוש. וכול לצד הרבה שירים, צחוקים וכיף גדול, היה שווה לנסוע כל כך רחוק בשביל שבת כזאת!”.

הרב שלומי דהן ראש הנתיב הישיבתי ומנהל חטיבת הביניים סיכם את השבת: “בשבת תרומה ראינו את העוצמות של הנוער המופלא שלנו, נוער מלא בשמחת חיים, עומק ויראת שמיים, נוער שיש לו שאלות גדולות ונוקבות ולכן מחובתנו לעזור להם למצוא תשובות גדולות, לחדד את חיי השליחות בארץ ישראל ולשאול תמיד מה התרומה שלי למען הקהילה, הכלל, העם והארץ”.

פורסם בתאריך: 07.02.2022