חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים מנציחים את סיפורם של ותיקי העיר

במסגרת הפרויקט העירוני ‘דור המייסדים’, בו נוטלים חלק תלמידי בית החינוך אמית מקיף באר שבע, ברגע האחרון הצליחו שלוש תלמידות לתעד את סיפורה של ותיקת העיר – חודשים אחדים לפני שהלכה לעולמה.

בפרוייקט הקשר הרב דורי, התלמידים מבקרים בביתם של הוותיקים מתעדים מסריטים ומנציחים את סיפורם שיופץ בבית התפוצות וארכיון טוביהו באונברסיטה ובכך מכבדים את העשייה שמשתלבת בהיסטוריה של העיר. כהכנה לכך, קיימו התלמידים מיפגשי הכשרה בשיתוף עם סטודנטים ממכללת קיי, שיסייעו להם לשמוע את סיפורם של מייסדי העיר.

כך ראיינו התלמידות רותם אבונה, ארלין אגרונוב וקריסטינה פונדין את ותיקת העיר – נעמי עורב ז”ל, זמן קצר לפני פטירתה ושמעו את סיפור חייה ששזור בתולדות העיר באר שבע. היא ליוותה שיירות לירושלים ונפלה בשבי הירדני עם נפילת גוש עציון במלחמת העצמאות. לאחר כחודש היא שוחררה. בין התחושות שהציפו אותה היתה גם בושה. “הדור שלי גדל על ‘טוב למות בעד ארצנו'”, היא אמרה. “התביישתי על כך שנכנענו ולא מתנו”. עד מותה סבלה מפחדים שקשורים לטראומה שחוותה בגיל 20. אלה צפו מחדש בעקבות ירי הטילים מרצועת עזה לעבר באר שבע, שם התגוררה.

התלמידה ארלין אגרונוב מכיתה יב1 משתפת: “ממש נהניתי להשתתף בתוכנית וזכיתי לשמוע את נעמי עורב ז”ל מספרת על הסיפור חיים האישי שלה ועל התרומה שהיא הביאה לבאר שבע, התוכנית הביאה לי המון ערכים ואני שמחה שלקחתי בה חלק”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך אמית מקיף באר שבע: “תיארתי לעצמי שהפרויקט הזה יהיה משמעותי לתלמידים אך לא הבנתי עד כמה. תגובות התלמידים שמתרגשים מהחיבורים עם הדור הותיק הוכיחו לי עד כמה החיבורים האלה הם חינוך ישראלי במיטבו”.

טקס סיום הפרויקט של שנת תשפ”א יתקיים במהלך חודש דצמבר על הבמה בנוכחות ראש העיר ומכובדיו ובו התלמידים יעניקו את האלבומים למייסדים.

פורסם בתאריך: 06.12.2021