חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים מחזירים את הכבוד האבוד לחלל צה”ל אלברט אטרקצ’י ז”ל

בבית החינוך אמית טכנולוגי ירושלים, התקיים יום ספורט לזכרו של חלל צה”ל אלברט אטרקצ’י ז”ל. מדובר ביריית הזינוק לפעילות הנצחת זכרו שבית הספר לוקח בה חלק, בין היתר סלילת מסלול הליכה עם מצפה על שמו.

במהלך היום בו נטלו חלק בני משפחתו של אלברט ז”ל, שסיפרו על קווים לדמותו – נפגשו התלמידים עם חיילים מסיירת צנחנים וממג”ב, קיימו תחרויות ספורט, מחניים, אופניים, כושר קרבי, ריינג’רים וקינחו בעל האש.

אלברט אטרקצ’י ז”ל שירת בחיל המודיעין, הוא נהרג בזמן ששימש בתפקיד נספח בשגרירות ישראל בקהיר בירת מצרים, לפני 37 שנה, כתוצאה מאש ירי שנפתחה לעברם ממארב מתוכנן בעת שנסע לשגרירות ברכב עם אשתו אילנה. לאחרונה, המפקד הנוכחי של 8200 יצר קשר עם המשפחה וניסה לתקן עוול רב שנים באמצעות הנצחת זכרו.

ביחד עם קבוצת נוער מהשכונה בהובלה של יוחנן פרידמן, רכז 24/7 בבית הספר, נפגשו תלמידי בית החינוך אמית טכנולוגי ירושלים עם המשפחה, הוחלט על הקמת שביל טיול בהר שסמוך לבית הספר ושמגיע לבסיס מודיעין במושב אורה, שם יוקם מצפה לזכרו. במסגרת המעורבות החברתית שלהם, עוסקים תלמידי שכבה י’ בהכשרת מסלול ההליכה לזכרו.

צ’רלי אטרקצ’י, אחיו של אלברט ז”ל אמר כי הוא “שמח ומתרגש להיות ביום ספורט שקרוי על שמו של אחי, לראות את כל הילדים מתיכון אמית עם החולצה של יום הספורט והשם – זה משהו מדהים”.

התלמיד יאסו אלמו שיתף: “משמח אותנו להיות המחזור הראשון שלוקח על עצמו להנציח את אלברט ז”ל. תודה על ההזדמנות לקחת חלק במשהו כזה גדול”.

בת שבע סיגאווי, מנהלת בית החינוך אמית טכנולוגי ירושלים: “ניכר שהזמן שעבר מאז נפילתו של אלברט אטרקצ’י, לא הקהה את כאב המשפחה. זכות ענקית נפלה בחיקנו על הקשר שנוצר עם משפחתו. התלמידים והצוות גאים מאוד לקחת חלק בייסוד מפעל ההנצחה, ולקדם את הערך של אהבת המולדת שהיה נר לרגליו של אלברט ז”ל”.

התלמידים מחזירים את הכבוד האבוד לחלל צה"ל אלברט אטרקצ'י ז"ל

פורסם בתאריך: 15.11.2022