חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים מאמית המר רחובות נלחמים במלריה בניגריה

בתמונה: מחנך ח׳ מופ

מחנך ח׳ מופ”ת יניב חדד, התלמידים גבריאל שוסטר עומר רומי ורכז תכנית 24/7 ואקו-סיסטם שי גולדנברג

צמצום אוכלוסיית היתושות על ידי זריעת צמחים טורפים באזורים מוכי מלריה ובהמשך הקמת חוות סולאריות להגדלת היכולת לזרוע צמחים טורפים. כך מציעים ירין בכור גלאם, גבריאל שוסטר, עומר רומי וניסן עוקשי – תלמידי בית החינוך אמית המר ברחובות, לפתור את בעיית המלרייה בניגריה.
ארבעת התלמידים סיימו השבוע את תכנית יעדי האו”ם ISDG, בה נטלו חלק בשיתוף פעולה עם החווה החקלאית על שם שולמית ברחובות בליווי נטלי יונה ועידית מיכאלי אשר עובדות בחווה.
במסגרת התכנית, השתתפו הארבעה בתחרות ארצית, בה הציגו באנגלית פיתרון עליו עבדו במשך השנה לבעיית המלריה בניגריה וקיבלו מחמאות רבות מצוות השיפוט בתחרות שהתרשם מהמקצועיות והיצירתיות שלהם.
התוכנית הייחודית Israel Sustainable Development Goals) ISDG) הוקמה במטרה לשתף את התלמידים מישראל במערך הבין לאומי להשגת יעדי הפיתוח הבר קיימא של האו״ם לשנת 2030, וכך לסייע לעולם כולו בהתמודדות עם האתגרים העומדים לפנינו. התכנית היא פרי שיתוף פעולה של משרד החינוך, משרד החוץ, באמצעות נציגות ישראל לארגוני האו”ם ברומא והקרן הקימת לישראל.
התלמיד ירין בכור גלאם משתף: “הפרוייקט המדהים הזה לימד אותי כל כך הרבה, סקרן אותי, עניין אותי ואני מרגיש שזכיתי להיות חלק בתהליך למידה מדהים. למדתי כל כך הרבה דברים על מחלת המלריה, מה היא בעצם ואיך אפשר למנוע אותה. בעזרת הפתרון שפיתחנו אנחנו מאמינים שאפשר לצמצם את מקרי המלריה באמצעות הקטנת אוכלוסיית היתושים על ידי הצמחים הטורפים שבדקנו”.
ניסן עוקשי תלמיד כיתה ט3 מוסיף: “הפרוייקט נתן לי את התירוץ להתעמק (יחסית) באזור ההנדסאי והפרקטי, וגם נתן לי עוד ניסיון בדיבור מול קהל. אני מאמין שפיתחנו בסיס טוב להמשך מחקר וניסוי שיכול להוביל לצמצום מחלת המלריה בניגריה”.
הרב רפי מימון, מנהל בית החינוך אמית המר: “אין יותר משמח מאשר העובדה שהתלמידים שלנו פועלים ומסייעים לתיקון עולם, יחד עם פיתוח הכלים הטכנולוגים עליהם הם עמלים במהלך השנה. ההישג המכובד של התלמידים ללא ספק נזקף לזכותו של רכז תכנית 24/7 והאקוסיסטם שלנו – שי גולדנברג”.

 

פורסם בתאריך: 03.05.2021