חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידי ישיבת אמית נחשון הפכו את הבגרות בהיסטוריה לספר אקדמי

התלמידים הפכו את הבגרות בהיסטוריה לספר אקדמי

במסגרת תכנית תמ”ר בהיסטוריה בה נטלו חלק תלמידי כיתה י”ב בישיבת אמית נחשון, הבגרות של התלמידים מומרת ממבחן לעבודה אקדמית (בסגנון סמנריון תואר ראשון) בהיסטוריה.

סביב הנושא השנתי – שואה ומלחמת העולם השנייה, התלמידים בחרו שאלות פוריות סביב הנושא, חקרו, קראו מאמרים וניתחו אותם ובסוף כתבו את העבודות שמסכמות את תהליך החקר שלהם תוך מענה לשאלה אותה בדקו.

בסיום השנה ערך צוות ההיסטוריה בישיבת אמית נחשון את כל העבודות לכדי ספר תלקיט מאמרים מכובד ואיכותי של 500 עמודים, אותו קיבל כל תלמיד במסיבת הסיום של יב’.

התלמיד אלעד טרופר, תלמיד י”ב שיתף: “במהלך הכתיבה של שאלת החקר שלי בראש ובראשונה צברתי ידע. גם עכשיו יותר מחודשיים לאחר שסיימתי לכתוב אותה אני בקיא בחומר עליו כתבתי ויודע אותו טוב מאוד. בנוסף העבודה גרמה לי לחשוב הרבה על הסוגיות המוסריות איתן התמודדתי ואני מרגיש שזה נתן לי מחשבות חשובות לעתיד”.

נועה מור, רכזת היסטוריה בישיבת אמית נחשון: “במהלך השנתיים האחרונות עבדנו עם התלמידים בהיסטוריה בצורה מעמיקה על מיומנויות חקר, מתוך תהליך של בחירה ולמידה עצמאית. בנוסף לידע ההיסטורי, התלמידים למדו לבחון מציאות מורכבת, לשאול שאלות, לנתח מאמרים ולהביע דעה מושכלת. אנחנו גאים בתלמידים על התוצר הסופי ובעיקר על דרך משמעותית”.

התלמידים הפכו את הבגרות בהיסטוריה לספר אקדמי

פורסם בתאריך: 28.06.2022