חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים הדריכו: סיור זהות בירושלים

כחלק ממערך שלם העוסק בבניית זהות ציונית-דתית, יצאו תלמידי כיתות י’ מישיבת אמית כפר גנים פתח תקוה לסיור בירושלים. הרב אלישע פלג, סגן אלוף במיל’ ומנהל תיכון אמית טכנולוגי ירושלים סיפר את סיפורו האישי, תוך שזירת ערכים של לימוד תורה, ציונות, התיישבות, שירות משמעותי בצבא והתמודדות עם התנגשויות בין ערכים.

בהמשך היום נסעו להר הרצל, על מנת להשתתף בטקס הממלכתי לציון טביעת ספינת המעפילים ‘אגוז’, שהייתה אמורה להגיע לארץ ממרוקו. בהר הרצל נפגשו עם חבר הכנסת אופיר סופר, ששוחח איתם על דוגמא אישית, כחייל וכמפקד בצבא ועל הזהות הציונית דתית.

התחנה האחרונה ביום היתה הדרכות של התלמידים עצמם, בחלקות קברים בהר הרצל, כדוגמת חלקת עולי הגרדום, קברו של יוני נתניהו, ניסים גיני וחלקת הנופלים בהגנה על העיר העתיקה במלחמת השחרור.

התלמיד עידו מגל שיתף: “היה יום מאוד משמעותי בירושלים, עם הרבה זהות וערכים. תלמידים מהכיתה העבירו פעולות מעולות. היה מאוד איכותי ומלמד, והיה נחמד לצאת מהשגרה לחוויה כזאת”.

הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמית כפר גנים: “מסע זה מהווה נדבך חשוב בבניית הזהות בגיל הנעורים. התלמידים הדריכו את חבריהם באופן מרגש ומעורר השראה”.

פורסם בתאריך: 03.01.2022