חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידות שחזרו את החלטת האו”ם בבית הסוכנות היהודית

התלמידות שחזרו את החלטת האו

קרדיט צילום תמונה: תמר ביטון

מעמד מרגש התקיים השבוע באולם בן גוריון בבית הֶסוכנות היהודית: תלמידות בית החינוך אמית אורי מעלה אדומים ערכו שיחזור החלטת האו”ם בכט’ בנובמבר 1947.

מדובר בארוע שיא של מגמת מנהיגות ודיפלומטיה הפועלת בשכבה ט’. הבנות המשתתפות בתוכנית עסקו השנה בהסברה ישראלית. הן עברו מכינה באנגלית, חקרו והעמיקו בתולדות הסכסוך הישראלי פלסטיני, יצאו לסיורים במוזיאונים העוסקים בתקומת המדינה, ואף נפגשו עם מומחים בתחום המזרחנות וההסברה.

במהלך ערב הסיום, שהתקיים בהסתדרות הציונית העולמית בירושלים, שחזרו הבנות יחד עם ההורים את ההצבעה על הקמת המדינה בכ”ט בנובמבר, שיתפו בתהליכים המדהימים שעברו השנה, וכמובן הקרינו את הסרטונים יציר כפיהן.

במשך מספר חודשים עמלו התלמידות על יצירת סרטוני הסברה ישראלית באנגלית. הן עמלו, חקרו, כתבו, הצטלמו, התביישו, התגברו, ולבסוף יצאו סרטונים מעוררי השראה, העומדים בקנה מידה של הסברה מקצועית.

התלמידה מעיין אייל שיתפה: “התוכנית הזאת פתחה לנו גישה לעולם של מבוגרים שאנחנו והנוער שסביבנו לא מגיעים לנושאים כאלה”.

חברתה שירה זומר הוסיפה: “השנה הזאת הייתה חוויה בפני עצמה. אם זה בסיורים, או בלמידה בתוך בית הספר על הנושאים הקשורים לסכסוך ולהיסטוריה שקשורה לזה. אני שמחה שהייתי בתוכנית הזאת זה נתן לי המון גם באנגלית וגם בעמידה מול קהל”.

רוחמה ווגל, מנהלת בית החינוך: “חוויה מרגשת שמסכמת תהליך של שנה בו גיבשו התלמידות את הזהות היהודית-ציונית שלהן. לשבת בבניין ההסתדרות הציונית בחדר בן גוריון לראות את הדיוקנאות ולשמוע את התלמידות שלנו – היה עוצמתי, מרגש ומלא ציונות ואהבה למדינה, שמילא את הלב בגאווה יהודית”.

פורסם בתאריך: 18.06.2023