חדשות וחדשנות בחינוך >

תלמידות אמית אורי מעלה אדומים פענחו את זירת הרצח

למידה מבוססת פרוייקטים, אמית , רשת אמית

גופתה של דנה נמצאה בחדר במלון. לא נמצאו סימני אלימות. כיצד בוצע הרצח? מהו המניע? מי הרוצח? על שאלות אלה ענו תלמידות כיתות ח’ וט’ בבית החינוך אמית אורי מעלה אדומים שנטלו חלק בתכנית מיוחדת שהתקיימתה באוניברסיטה העברית, בנושא “מדע בשירות המשטרה”. התכנית כללה מחנה מדעי סביב נושא זיהוי פלילי: “מי רצח את דנה?”, בשילוב נושאים בכימיה, פיזיקה וביולוגיה.

התלמידות התנסו בפעילויות מעבדה הכוללת פיענוח טביעות אצבע באמצעות ריאגנטים מתקדמים, זיהוי כהלים (עבודה על גז כרומטוגרף), זיהוי יונים (עבודה על מכשיר בליעה אטומית), זיהוי סוגי דם ודנ”א, זיהוי תכולת קיבה ובליסטיקה. כל אלה ועוד, העסיקו את התלמידות במהלך שלושה ימים, בדרך לפתרון ופיענוח זירת הרצח.

התלמידה שירה יהב שיתפה: “נהנינו מתהליך החקירה, למדנו הרבה על המזון ומה שמרכיב אותו והתנסינו בזיהוי ביומולקולות. היה ממש כיף!”.

שירה שדה, מנהלת חטיבת הביניים: “לימוד מקצועות מדעיים הם אחד ממקצועות המפתח בעולם משתנה, ומחובר לחיים בכל הווייתם. לכן חשוב ומשמעותי לחבר את התלמידות ליישום המדעים בחיי היום יום במגוון תחומי החיים. אנו גאות בתלמידותינו שבחרו לאתגר את עצמן, להתמיד ולהשתתף במחנה מרתק ופותח אופקים”.

פורסם בתאריך: 25.04.2022