חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידות מרעננה שנלחמות בעישון

התלמידות מרעננה שנלחמות בעישון

במסגרת לימודי אזרחות, במטרה לפעול למען מניעת עישון בקרב בני נוער, יצאו תלמידות אמית רננים מרעננה ליום למידה בנושא נזקי העישון ודרכי הטיפול בסרטן הריאה בבית החולים אסותא באשדוד.

הביקור התקיים כחלק מפרויקט שיתוף פעולה עם לאנג אמבישן – שותפות גלובלית בה חברים איגודי רופאים, עמותות חולים, חברת אונקוטסט וחברת אסטרה-זניקה, חברת תרופות המייצרת תרופה לטיפול בסרטן הריאות ויחד עם זאת עוסקת במניעת סרטן ריאות.

הביקור נפתח במפגש עם מנהלת מחלקת אונקולוגיה ד”ר אילנה לזרוב, ממנה קבלו מידע סטטיסטי ומושגים ראשוניים. המשיכו את היום עם ד”ר אבי לבנטל מנהל יחידת כירורגיית החזה שהסביר על עצם התפתחות והתפשטות המחלה, מקורה וסטטיסטיקות חשובות.

ד”ר אלי ספיר לקח את התלמידות למחלקת רדיו תרפיה והסביר איך עובד המכשור, רמות הדיוק בכדי לא לפגוע באיברים בריאים וכמה חשיבות יש לצד הרגשי של המטופל וההתייחסות לפן הזה תוך כדי טיפול. לאחר כל הידע נפגשו התלמידות עם מטופלת שהחלימה והפסיכולוגית של המחלקה, שמעו את הסיפור האישי, התרגשו איתה ולמדו כמה כח רצון וראיית הטוב בחיים מסייעת לצאת ממצבים קשים.

המסר החשוב ביותר, לא להתחיל עם עישון, כי הדרך לא קלה ולא שווה את ההתמכרות. עדיף להיות בצד המטפל ולא חלילה בצד המטופל. בעקבותיו, יהפכו התלמידות להיות שגרירות – ולהעביר את המסר הלאה ולנסות להשפיע ולהוביל שינוי בתחום מניעת העישון בקרב צעירים.

התלמידה בת אל פאקירו שיתפה: “היה ממש מעניין ומעצים, מאוד ריגש אותי ונתן לי רצון לגרום לשינוי ולהעביר לאחרים את המסר”.

חברתה אגם לביא ציינה כי הביקור היה ממש מעניין. “אם אנשים שמעשנים היו שומעים את כל מה שלמדנו בביקור, זה היה נותן להם נקודת מבט אחרת. היה ממש מרגש לפגוש מישהי שזה קרה לה והצליחה להתרפא”.

מלי מכלוף, מחנכת כיתה ט’ וסגנית מנהלת חטיבת הביניים: “היה סיור מעצים מאוד, הבנות הגיעו מוכנות, בידיעה שהן שגרירות של קבלת מידע והפצתו בקרב יתר תלמידות בית הספר באופן הולם יותר ליתר התלמידות, במסגרת הלמידה היום הבנות גילו ידע רב וניכרה הבנתן את משמעות הלמידה הייחודית הזו. תודה לרשת אמית וחברת לאנגאמבישן על ההזדמנות”.

פורסם בתאריך: 05.03.2023