חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידות מרעננה יזמו חגיגה במקום בת המצווה שפונתה מהדרום

התלמידות מרעננה יזמו חגיגה במקום בת המצווה שפונתה מהדרום

כבר מאז הייתה ילדה קטנה, דמיינה מרים שירה מנתיבות כיצד תראה שמחת בת המצווה שלה. החלומות החלו לקרום עור וגידים, אך המלחמה שפרצה בשמחת תורה קטעה אותם בבת אחת. הטילים שנחתו בסביבת מגורי המשפחה בנתיבות, אילצו את המשפחה להימלט מביתם ולהתמקם זמנית באזור השרון.

למצב, התווספה גם הדאגה של מרים שירה כיצד תחגוג את שמחת הבת מצווה שלה. הדבר נודע לספיר ניסים, מורה בתיכון אמית רננים ברעננה, בעת שהייתה בלוויה של בן דודה, סמ”ר רועי מרום הי”ד שנפל בקרב בצפון רצועת עזה. היא פנתה לחן אלחדד, רכזת ההתנדבויות בתיכון וביחד הן פנו לתלמידות להרים את הכפפה. “יצרנו קשר עם האמא היא התרגשה נורא, ולמרות החששות שצריך להרים בת מצווה תוך 4 ימים החלטנו שהולכים על זה”, היא נזכרת. “למחרת בבוקר פירסמנו הודעה שבית ספר אמית רננים מכין בת מצווה לילדה שמפונה ושוהה כעת ברעננה”.

ההודעה פורסמה ב-8:00 בבוקר ובשעה 11:00 כל הצרכים לבת המצווה היו סגורים. “עם ישראל פתח את הלב והתנדב, הייתה התגייסות מדהימה לטובת המטרה החשובה הזאת. התרגשנו שהראשונים שהתנדבו היו תלמידותינו והורים שלהן”, היא מציינת בהתפעלות. “הדיג’יי היה אבא של תלמידת י”א, שתי אימהות שיש להן חברה להפקת אירועים לקחו על עצמן את עיצוב וסידור האולם, ועוד הורים מדהימים שעזרו בעמדת הבלונים באטרקציות לאירוע. וכמובן התלמידות שלנו שהפעילו עמדת צמות ותסרוקות, עמדת מתוקים מפנקת ועוד המון אנשים טובים שצריך להודות להם על השותפות באירוע”.

תלמידות משכבת ז’ התגייסו כדי לרקוד ולשמח עם מרים, תלמידות מהתיכון מילצרו וארגנו והכל בהתנדבות. “ללא לב פתוח של קהילת רעננה, לא היינו מצליחים. בת המצווה רצתה להקליט שיר באולפן הקלטות, ומיד התקשר עידו, בעל אולפן הקלטות להקליט לה שיר. בנוסף, האמא שאלה אם נצליח לארגן הסעה לבני המשפחה מהדרום, ומיד התקשרה אמא של אחת התלמידות שאמרה שהיא מוכנה לממן הסעה. הדברים התחברו באופן מושלם”.

האירוע המרגש, עמד בצל המצב במדינה אך לשעתיים כולם השתתפו בשמחה הגדולה של ילדת בת המצווה והמשפחה שמאוד התרגשה. ראש עיריית רעננה מר חיים ברוידא ודודי זינגר מנהל מחלקת החינוך העל יסודי בעיריה הגיעו לברך ולשמח.

מרים שירה: “כשסיפרו לי שיש ארוע, כל כך התרגשתי שלא מספיק הבנתי אפילו מה קורה. הרגשתי שכולם מסביב פותחים את הלב בשבילי. היה מדהים, הרגשתי כמו חלום”.

“אני כל כך מתרגשת. כל מה שקורה כאן לא מובן מאליו”, הוסיפה אמה של מרים שירה. “לעיר רעננה ולקהילת אמית רננים תמיד תישאר פינה חמה בלב שלי”.

אביה קחזם, תלמידת כיתה י”ב שיתפה: “התגייסנו כדי לשמח ולתת הרגשה שהיא לא לבד, הרגשתי שמחה – שהצלחנו לתת לה כמה שעות של חוסר דאגה, של חיים נורמליים של ילדה שהגיעה לגיל מצוות. פשוט הכרת תודה לכל אלה שחיים בחזית וצריכים לעבור אתגרים”.

“בסוף האירוע הילדה ממש קרנה מאושר”, מעידה התלמידה דריה לסמן, “הצלחנו לחגוג לה בת מצווה, גם אם זה לא בדיוק כמו שהיא רצתה אבל בסופו של יום היא הייתה הכי שמחה ומאושרת”.

יעל נדב מנהלת בית החינוך: “אני גאה בתלמידות שלנו, בהורים ובצוות החינוכי של אמית רננים שבשיתוף פעולה מדהים ארגנו והרימו ארוע מרגש שכזה, והכל ברוחב לב ונדיבות אינסופית. בימים אלה עם ישראל כולו שרוי בשכול, אובדן וכאב, אך יחד עם זאת אנחנו עם סגולה וגם ברגעים קשים אנחנו מוצאים את הכוחות האדירים שיש לנו כעם ופועלים למען האחר ללא לאות. אשרינו שזה עמנו!”.

 

פורסם בתאריך: 27.11.2023