חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידות מאולפנת עדי בשדרות זכו בגמר נשים מובילות מדע

התלמידות מאולפנת עדי בשדרות זכו בגמר נשים מובילות מדע

קרדיט צילום תמונה: רבקה עטרי

במסגרת גמר ‘נשים מובילות מדע’ שהתקיים השבוע, זכו תלמידות אולפנת עדי שבקריית חמ”ד אמית שדרות, בפרס המיזם המדעי המצטיין, על אפליקצייית Blue drop שפיתחו במטרה לסייע להתמודדות עם אתגרי חרדה בעקבות המלחמה.

אירוע גמר פרויקט ‘נשים מובילות מדע’ התקיים במערך החדשנות של כללית, בשיתוף רשת אמית וחברת אסטרהזניקה ובו השתתפו ארבע הקבוצות המובילות. הבנות התייחסו לאתגרי מערכת הבריאות והציגו רעיונות חדשניים המשלבים טכנולוגיה ודאטה. באירוע הפתיחה לקחו חלק נציגות מהרשות לחדשנות, משרד הבריאות ומשרד החינוך.

בתור תושבות שדרות, נחשפו התלמידות למקרים של התקפי חרדה, וחשבו על רעיון שיכול לעזור. Blue drop היא אפליקציה שאנשים יוכלו להיכנס אליה בזמן שהם בממ”ד ומישהו לידם חווה התקף חרדה, באפליקציה יקבלו הדרכה כיצד להירגע או להרגיע את האדם שבחרדה. התלמידות הציגו את המיזם לשופטים ומומחים בעולם הרפואה והטכנולגיה וזכו בפרס המיזם המדעי המצטיין.

התלמידה אוראל בן דקון שיתפה: “בתהליך החקר, נפגשנו עם מומחי תחום מהשורה הראשונה, מעולם הרפואה והטכנולוגיה ובעקבות זאת העשרנו את הידע שלנו ואת שיתוף הפעולה בינינו והצלחנו לפתח אפליקציה מקצועית יותר. התהליך העצים אותנו ופתח לנו צוהר אל עולם מופלא של חדשנות ויצירתיות”.

רחלי בוחבוט, מנהלת האולפנה: “אפליקציה להפגת החרדות איננה סיסמה, תלמידות אולפנת עדי בקרית חמ”ד אמית שדרות לקחו חלק בהאקתון נשים מובילות מידע ופיתחו את האפליקציה על מנת לתת מענה לחרדות בעקבות אירועי ה7/10 והתמודדות יומיומית כבר שנים עם צבע אדום. ההאקתון אפשר לבנות לצאת מהקופסא על מנת לתת מענה לתושבים המתמודדים עם חרדות”.

אסף בן דוד מנהל קריית חמ”ד אמית: “גאווה גדולה לראות את הבנות המדהימות דווקא בתקופה המאתגרת הזאת בשדרות ממשיכות להצטיין, לפרוץ תקרות זכוכית ולהוות מקור להשראה”

גליה קדמי, מרכזת תחום היזמות ברשת אמית: “על מנת שישראל תוכל לשמור על מעמדה ולהמשיך להתפתח כמעצמת הייטק חובה עלינו מגיל צעיר לטפח את הדור הבא לעולמות של יזמות וחדשנות”.

פרופ’ רן בליצר, סמנכ”ל וראש מערך החדשנות של כללית שהעביר הרצאה לעולות לגמר, בירך את המשתתפות: “מדע טכנולוגיה ודאטה זה העתיד שלנו ואני שמח שאתן פה. אנחנו בכללית מיישמים חדשנות הלכה למעשה עם בינה מלאכותית בבריאות, הרופא או הרופאה שאתן פוגשות במרפאה מקבל החלטות מושכלות בלחיצת כפתור כחלק מהיום יום שלו. אתן יכולות להשפיע ולעצב את העתיד. אין תיקרה! תחלמו את העתיד!”.

פורסם בתאריך: 03.06.2024