חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידות הפשילו שרוולים והתגייסו להצלת ענף החקלאות

התלמידות הפשילו שרוולים והתגייסו להצלת ענף החקלאות

קרדיט צילום: אביה כהן צדק

עם פרוץ המלחמה, נשארו חקלאים רבים ללא ידיהן העובדות של הפועלים שלהם. מצב הגורם להפסדים גדולים לחקלאים ופגיעה בתוצרת של פירות כחול-לבן. תלמידות אולפנית אמית ישורון פתח תקווה, החליטו לתת כתף ולסייע לענף החקלאות שנמצא במשבר.

כך יצאו השבוע השבוע שתי כיתות חלוצות מאולפנית אמית ישורון, כדי לסייע לחקלאי בכפר הירוק. בנות האולפנית נקראו לדגל, הפשילו שרוולים ויצאו לסייע בניכוש עשבים והכנת החלקה החקלאית לקראת קטיף התותים.

יעל אילן, תלמידת כיתה י’: “ההתנדבות עשתה טוב גם לנו וגם לחקלאי, הרגשנו שאנחנו תורמות ושאנחנו נותנות כל מה שאנחנו יכולות כדי לעזור במלחמה ולחזק את העורף, עם ישראל חי!”.

במקביל, שכבת ח’ יצרה קשר עם חקלאים מהדרום על מנת לעודד חקלאות ישראלית. השכבה דאגה להבאת התוצרת החקלאית ולמכירה שלה לתושבי העיר והאזור. הייתה היענות אדירה. כמויות של סחורות נמכרו לתושבי פתח תקווה והסביבה תוך שעות ספורות.

אליה כהן, תלמידה בשכבת ח’: “הרגשתי שאני עוזרת המון, הרגשתי שצריך אותי, היה ממש כיף לסייע לחקלאים לצלוח את התקופה המתאגרת הזאת”.

מבשרת יעקבס, מנהלת האולפנית: “מאז פרוץ המלחמה תלמידות האולפנית מתנדבות בשלל מיזמים מרגשים. שמחנו להצטרף גם למאמץ הלאומי, ולעזור לחקלאים. מרגש מאד היה לראות את בנות האולפנית פועלות בשדה”.

פורסם בתאריך: 12.11.2023