חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידות הפכו לשגרירות למניעת סוכרת

התלמידות הפכו לשגרירות למניעת סוכרת

קרדיט צילום באדיבות MedSchool והמרכז הרפואי כרמל

לא סוד הוא ששינוי אורח-חיים, זול ובריא הרבה מאשר טיפול בסוכרת. קבוצת תלמידות כיתה ט’ מאולפנת אמית חיפה הגיעה השבוע למרכז הרפואי כרמל, כדי להשתתף בהכשרה לשגרירות מניעת סוכרת.

במסגרת ההכשרה שהתקיימה בהובלת מרינה ויינברג אחות רכזת סוכרת במרכז הרפואי כרמל ואור גביש יזמת מיזם MedSchool, למדו התלמידות על בעיות של קליטת סוכר לתאים, האזינו לשיחה של ד”ר אימאן חאיק שניפצה מיתוסים על סוכרת, החכימו ממחקרים על תזונה עשירה בריאה ומותאמת שהציגה בפניהם הדיאטנית רותם להב, עשו פעילות גופנית עם הפזיותרפיסטית נועה שמי משכית, השתתפו באתגר הרשת #bluebaloonchallenge וחקרו על טיפול במטופלים ומטופלות עם סוכרת.

לאחר סיום היום המרתק וקבלת תעודת השתתפות בהכשרה ייחודית זו, הפכו התלמידות להיות שגרירות מניעת סוכרת עירוניות, מה שיאפשר להן לפעול בקהילה ובהסברה לאורח חיים בריא, פעילות גופנית ותזונה נכונה ומותאמת.

התלמידה תהילה חדד שיתפה: “היה מעניין ולמדתי מלא דברים חדשים על הסוכרת. זאת בהחלט מחלה שניתן למנוע עם הסברה מתאימה. אני מקווה שנהיה שגרירות מוצלחות”.

שירה טסלר מנהלת החטיבה: “קירות בית הספר אינם גבולותיו הוא מיזם של עיירית חיפה, בו שותפות בנות שכבת ט’ באולפנת אמית חיפה. יום בשבוע יוצאות התלמידות לפי בחירתן ללמידה חוויתית מרחיבת אופקים מחוץ לכותלי האולפנה. כך הן יוצאות מדי שבוע ללמידה חוויתית משמעותית”.

אביטל פלג ראש האולפנה: “מרגש לראות את ההתלהבות, המוטיבציה והסקרנות שמייצרת חוויית הלמידה בפרוייקט הייחודי הזה. למידה רב תחומית שמפגישה את התלמידות עם תכנים רלוונטיים ומיומנויות מגוונות. תודה לעיריית חיפה ולצוות המדהים. ימי רביעי באולפנה נצבעים באור של יזמות וחוויה”.

פורסם בתאריך: 21.11.2022