חדשות וחדשנות בחינוך >

הרופאים הצעירים של אמית קנדי עכו

במסגרת תוכנית אקו רפואה, יצאו תלמידי התוכנית מבית החינוך אמית קנדי עכו לסיור לימודי בבית החולים רמב”ם בחיפה, בדגש על מחלקת אף אוזן גרון.

הסיור היחודי נערך לרגל פתיחת הלמידה השנתית בתכנית אקו-רפואה, תוכנית אקו-סיסטם ייחודית שפועלת במספר מצומצם של בתי ספר ברשת אמית ובהם בית החינוך אמית קנדי עכו.

במהלך השנה, התלמידים מצטרפים למנטורים מבית חולים רמב”ם, לומדים מהבכירים ביותר על הבעיות הקיימות שיש בעולם הרפואה, על המכשירים הקיימים כרגע בעולם הביו רפואה שעזרו להציל חיי אדם רק בזכות הרעיון. לאחר מכן, הם מצטרפים למהנדסי הביו רפואה בחשיבה ובביצוע של פתרון מעשי לבעיות רפואיות מורכבות ובכך לוקחים חלק בעולם האמיתי שמצידו האחד הצלת חיים והתמחות בתחומי רפואה מגוונים, ומאידך בתחום הביוטק של העולם הטכנולוגי.

את הסיור בבית החולים רמב”ם, הוביל ד”ר יונה ווייסבוך, מנהל מחלקת אף אוזן גרון ברמב”ם ומנהל תכנית ביו דיזיין של הטכניון. התלמידים יצאו בתחושה שהם מביאים את היצירתיות שלהם לתחום ותרומה עילאית לקהילה.

שיראל גואטה, תלמידה בכיתה ט’: “הסיור היה מרתק. המכשירים שהראו לנו מאוד עניינו אותי, וכמובן ההבנה כיצד פועלת הטכנולוגיה שמאחוריהם”.

דקלה קיסרי, מובילת האקוסיסטם באמית קנדי עכו: “הרעיון הוא שהתלמידים בתוכנית מאפיינים צרכים ואתגרים רפואיים אמיתיים. לאחר מכן הם פועלים בצוותי פיתוח הנדסיים עם מנטורים מהתעשייה, מתנסים עם כלים מתקדמים, לומדים את עולם היזמות ומתגבשים לכדי מוצר, שאותו הם מציגים באירוע יזמות עם משקיעים מתעשיית הMedtech. בתכנית זו התלמידים נחשפים לתחום משגשג בישראל וחשים סיפוק, משמעות ושגשוג”.

אתי צברי, מנהלת בית החינוך: “מרומם את הלב לראות תלמידים חולמים ומשתוקקים המגשימים את חלומם בעודם בכותלי בית הספר”.

פורסם בתאריך: 26.01.2022