חדשות וחדשנות בחינוך >

הקפיצה המטאורית של כפר הנוער אמית פתח תקווה

דווקא בשנת הקורונה, הצליחו המורים בתיכון שבכפר הנוער אמית פתח תקווה להביא את התלמידים להישג לא שגרתי – יותר מ-80% מהם סיימו בהצלחה את בחינות הבגרות.

על פי הנתונים שפרסם השבוע משרד החינוך עולה כי בשנה הקודמת רק כ- 50% עשו זאת ובשנת הקורונה הוסיפו בתיכון עוד כ- 30% והגיעו לנתון היוצא מהכלל של 82%.

לא מדובר בתיכון רגיל אלא בכפר נוער שאליו מגיעים תלמידים שלא הצליחו למצוא את עצמם בבתי הספר הרגילים. כדי להבין את גודל ההישג צריך לדעת כי בתי ספר דומים עומדים על 20-40 אחוזי זכאות לבגרות. בנוסף, 40% מהתלמידים בכפר הנוער לומדים 4 או 5 יחידות לימוד באנגלית, כשבמוסדות דומים – פחות מ-10%.

“כפר הנוער מקבל כל תלמיד ותלמידה שמערכת החינוך אתגרה אותם והם אתגרו אותה”, אומרת מנהלת התיכון, מאיה אביבי. “המורים שלנו הם כוכבים. המסירות שלהם לכל תלמיד ותלמידה היא אדירה. לא רק בתחום הלימודי אלא גם הערכי. והיא שמביאה להצלחה. יש לנו תמיכה אדירה מעיריית פ”ת, משרד החינוך ורשת אמית וזה נותן רוח גבית להשקיע בתלמידים, הצלחנו בגלל צוות מגובש מסור שהכח המניע אותו הוא “ציונות” נטו. בכפר יש קהילה אחת עם מעטפת שלמה של פנימייה, פנימיית יום, מתנ”ס, משק חקלאי, צוות טיפולי, בית ספר ערב ומכללה טכנולוגית. הכל למען התלמידים והחלום שלהם”.

בשנת הקורונה המשיך הכפר לפעול תוך מאמצים על אנושיים למנוע הדבקות והלימודים נמשכו. אביבי מסבירה כי “הכפר חי ופועל 24/7 ולכן כשצריך, אנחנו יושבים עם התלמידים גם בשעות הלילה, ממש כמו בבית. תלמידים עובדים ביחד וגם תלמידי המכללה שלנו מכיתות י”ג -י”ד חונכים תלמידי תיכון. כל תלמיד בכפר גר במשפחתון, כשלצד החברים במשפחתון חיים איתו גם זוג אנשי חינוך משמעותיים שתומכים בו כל העת”.

לפני כ 3 שנים החלו בכפר תוכנית פדגוגית הוליסטית, הגוגיה, יחד עם התאמות ומסירות נפש של המורים ההישג התאפשר. “שיטת לימוד המאפשרת לתלמיד להתחבר למה שהוא אוהב, לא בכפיה ולא תחת לחץ ולהגיע למיצוי עצמי ולמצוינות”, מסבירה הרכזת הפדגוגית בבית הספר מירב שגיב. “אנו לא מוותרים על אף תלמיד, נותנים בכל אחד אמון מלא. מתעקשים והעקשנות הזו נושאת פירות”.

פורסם בתאריך: 07.10.2021