חדשות וחדשנות בחינוך >

הקייטנה המיוחדת שמדריכים תלמידי אמית כפר גנים

הקייטנה המיוחדת שמדריכים תלמידי אמית כפר גנים

סגירת מעגל מרגשת ארעה השבוע במסגרת קייטנת הדסים, בה עוז גלזר, תלמיד ישיבת אמית כפר גנים ובוגר סניף בני עקיבא הדר גנים, הצטרף אל צוות ההדרכה של הקייטנה, בה משתתפת אחותו, שהינה בעלת צרכים מיוחדים.

‘קייטנת הדסים’ היא קייטנה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, cp, אוטיזם ופיגור שכלי, פרי יוזמתם של בוגרי סניף בני עקיבא בהדר גנים, לזכרה של הדס בן שושן, בוגרת הסניף. הקייטנה מתקיימת כבר מעל עשר שנים ופועלת בחופשת החנוכה, פסח ובקיץ, בשיתוף עם תנועת הנוער בני עקיבא.

המתנדבים בעמותה הינם בני נוער מהסניף בטווח הגילאים 16-19 שתורמים את זמנם להוצאת הקייטנה לפועל, כאשר כ- 40% מהמתנדבים הם בני או בוגרי ישיבת אמית כפר גנים. החניכים לנים בבתי המתנדבים, המשפחות מארחות אותם בשמחה וברוחב לב וכך כלל השכונה שותפה לקייטנה. הפרויקט נוצר על מנת לתת להורי הילדים זמן מנוחה משגרת היומיום ולחבר את הילדים בקו אחד עם שאר האוכלוסייה.

הקייטנה מקדמת יזמות ורוח נתינה שמתבטאת בכך שכל העוסקים במלאכה הינם מתנדבים בלבד ובאים אך ורק בכדי לתרום ולעשות טוב.

עוז גלזר משתף: “לאחר הקייטנה הרגשתי נחת, הבנתי כמה כיף עשיתי לחניך שלי ולשאר החניכים בקייטנה שהשגרה שלהם דיי שוחקת ומשעממת, שמחתי שנתתי להם שבוע שלם מלא בחוויות שבו הם מלכי העולם, גם שמחתי שנתתי להורים של החניך שלי קצת חופש, בתור אח לילדה מיוחדת, אני יודע כמה קשה להורים כל היום לחיות מסביב לילדה ותמיד לדאוג ולראות שהיא בסדר, בקייטנה היה להורי, להורי החניך שלי ולשאר ההורים שבוע של שקט שאותו יכלו לנצל כדי לעשות כל מיני דברים שקשה לעשות במהלך היום יום כמו לצאת בערבים או לנסוע לחופשה רומנטית כאשר הם יודעים שהילד שלהם בטוח ונהנה לפחות כמותם”.

הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמית כפר גנים: “אני שמח לראות ש’עולם חסד ייבנה’ הוא לא רק חזון שמדובר ברחבי הישיבה, אלא מיושם הלכה למעשה בצורה נפלאה כל כך על ידי תלמידים רבים שבוחרים להקדיש מזמנם במהלך החופשות לנתינה טהורה ואצילית. הכמות הגדולה של תלמידי הישיבה שמפעילים את קיטנת הדסים הופכת אותם למנוע המרכזי במפעל החשוב הזה כבר שנים רבות!”.

ראש העיר רמי גרינברג: “פתח תקוה ידועה בבני הנוער שלה, אשר מוכיחים בכל הזדמנות את מעורבותם בקהילה והסיוע לזולת. אני מברך את תלמידי אמית כפר גנים, חניכי בני עקיבא הדר גנים וכלל המעורבים בפעילות החשובה. אין ספק שמדובר ביוזמה שמשקפת ערכיות יוצאת דופן ואנחנו מצדיעים ומברכים על כך. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה”.

פורסם בתאריך: 01.08.2022