חדשות וחדשנות בחינוך >

הקומיקאי והשחקן מתן צור לתלמידות אולפנת אמית חיפה: ” זאת המשימה של הדור שלנו – הטובות לתרבות”

קרדיט צילום תמונה: אילה רווח

“המצב כיום לצערנו הוא שהמגזר הדתי לאומי הסתער על כל התחומים במדינת ישראל: פוליטיקה, צבא, תקשורת, אקדמיה, אבל רק בתחום אחד אנחנו כמעט לא קיימים: תחום התרבות, ובמיוחד בעולם התיאטרון והטלויזיה. אנחנו פשוט לא שם, לא מאחורי הקלעים ולא על המסך. זה יכול להשתנות, אבל זה תלוי בכן. זאת המשימה של הדור שלנו. הטובות לתרבות”.

את הדברים הללו, אמר מתן צור, קומיקאי, שחקן, תסריטאי וחבר בהרכב ‘אנדרדוס’, לתלמידות אולפנת אמית חיפה, במסגרת אירוע פתיחה חגיגי של תכנית ‘אומנות באמונה’ באולפנה. מטרת התכנית היא לשלב באולפנה את האמנות, שכל בת תביא את עצמה לידי ביטוי ויצירה במגוון קורסים באמנות, כאשר הנושא השנתי בו יתמקדו התלמידות בשנה הקרובה, הוא נושא התפילה, תחת הכותרת: ‘יוצרות תפילה’.

במהלך השיחה עם מתן צור עלו נקודות מרכזיות לפיתוח יצירה אמונית היונקת מהמקורות- ערך הבחירה, ההתמדה והדבקות במטרה. לא לוותר- לא על שמירת ההלכה ולא על הנפש היוצרת והאותנטית. על ההזדמנות להפיץ את הכישרון האישי של כל אחת ואחת בגדלות, ללא פשרות וללא ויתורים על האמת והערכים שמהווים חלק בלתי נפרד מעולם היצירה של אומן דתי.

מעין גן אל, תלמידת כיתה ח’ שיתפה: “אני רוצה להיות זמרת רקדנית ושחקנית בעתיד ואני חושבת שהשיחה הזאתי נתנה מוטיבציה גדולה ואמונה שהכל יכול להתגשם. היה מצחיק ומעניין והיה נחמד לשמוע על התהליך שלו ועל זה שהוא לא ויתר על האמת שלו, על עולם הדת ועל הכישרון שלו”.

אביטל פלג, מנהלת אולפנת אמית חיפה: “התלמידות קבלו השראה ועידוד בנושא על הבחירה לא לוותר. לא על הדת ולא על הנפש היוצרת. כל אחת מהתלמידות יכולה להפיץ את הכישרון האישי התברכה בו בלי פשרות או ויתורים. מניפת הקורסים באמנות באמונה תאפשר לבנות להביא את עצמן לידי ביטוי ביצירה מגוונת מתוך חיבור לזהות הדתית האמונית שלהן”.

פורסם בתאריך: 15.09.2024