חדשות וחדשנות בחינוך >

העולות החדשות צעדו משואה לתקומה

העולות החדשות צעדו משואה לתקומה

כחלק מתכנית פל”א (פעילות לימודית אחרת) לעולים חדשים שמממן משרד הקליטה, יצאו השבוע כ45 תלמידות עולות חדשות הלומדות בבית החינוך אמית רננים ברעננה למסע בשביל המחבר בין יד ושם להר הרצל בירושלים.

השביל מהווה סמל לחיבור בין שואה לתקומה של שרשרת הדורות. נקודת הפתיחה הייתה בבקעת הקהילות, דרך אנדרטת הקרון ואנדרטת רפפורט. משם התחילו לעלות להר הרצל ועצרו ללמוד על תחנות בקוממיות המדינה. התלמידות קיבלו דפי מידע על חללי הנצר האחרון והדליקו נרות נשמה לזיכרם.

לאחר מכן המשיכו התלמידות לציון קברם של מעפילי אוניית סלבדור וסיימו בלמידה על הרצל. בין לבין, הבנות שמעו שירים הקשורים לנושא תוך כדי ההליכה במסע. ההדרכה ניתנה בעברית, אנגלית וצרפתית על ידי צוות בית הספר. את הטיול הובילו: הלה וינוגרד, רכזת פל”א, נוי, דניאלה, תמי ואריאן מורות פל”א.

התלמידות עלו מארצות שונות: ארצות הברית, אנגליה, צרפת, תורכיה, הולנד, בלגיה, דרום אפריקה, אוסטרליה, שוויץ, מקסיקו, ברזיל ועוד. הן עלו לארץ בגילאי בית ספר יסודי ואפילו בגילאי תיכון. בבית החינוך אמית רננים לומדות קרוב ל 200 תלמידות שעלו ב10 שנים האחרונות ארצה, כאשר בית הספר נותן מעטפת מלאה עבור העולות החל מאולפן לעולות שנה ראשונה ושניה בחטיבת הביניים, תוכנית פל”א לתגבור לעולות משנה שניה ואלך וכיתות של עולות בתיכון אשר מלוות בליווי צמוד את העולות בדרך לבגרות ישראלית מלאה עם ההתאמות להן זכאיות התלמידות העולות.

התלמידה נורה דרוויש מכיתה ט’ שעלתה מארצות הברית שיתפה: “בטיול למדתי ‏מלא דברים. סבא שלי תמיד ‏‏סיפר לי על השואה, אבל עכשיו זה היה תמונות, ‏שמות ואת ‏הרכבת בעצמה ‏שהיהודים היו בשואה. זה ממש ריגש אותי”.

אסתי פרידמן, מנהלת חטיבת הביניים: “טיול פל”א שבו התלמידות חוו את השביל המחבר בירושלים מחבר את התלמידות לא רק בחיבור בין דורות, בין שואה לתקומה אלא גם בין ישראל והתפוצות ומהווה את אחד מרגעי השיא בקיבוץ הגלויות באמית רננים”.

פורסם בתאריך: 01.05.2022