הסטארט-אפ: בישיבת אמית בלבב שלם ירוחם הוציאו את התלמידים למחנות קיץ
מיוחד – בתי הספר שמוציאים את התלמידים למחנה קיץ.
תלמידי הישיבה התיכונית אמית בלבב שלם ירוחם, יצאו לאחרונה למחנה יחודי בצפון הארץ יחד עם המורים, ביוזמת רשת אמית ופורום מחנות הקיץ לישראל מיסודה של קרן גודמן. המטרה: חיבור משמעותי בין המורים לתלמידים, גם בחופש, אשר יוביל אותם להצלחה. המורים החליטו להקדיש ימים מהחופשה שלהם, להיות עם התלמידים לחזק את הקשר ולהעניק להם חווית מחנה, יחד עם ערך מוסף המשלב בילוי וכיף תוך הגברת הביטחון העצמי, אחריות חברתית, עבודה קבוצתית ורכישת כישורי מנהיגות.
המחנה של רשת אמית, כלל חוויה אינטנסיבית של 10 ימים בצפון; פעילות o.d.t, טיולי שטח, היכרות עם אוכלוסיות בחברה הישראלית, התנדבות משמעותית, אטרקציות, מעורבות חברתית בקהילה ועוד. עבור התלמידים, זאת בהחלט הזדמנות חד-פעמית לרכישת מיומנויות מחוץ לכיתה ולהגביר את תחושת השייכות ולקיחת אחריות ובעיקר להעביר את המסר כי החינוך הוא מלאכה הנמשכת 24/7.
נעם וקס, רכז 24/7 בישיבת אמית בלבב שלם: “באמצע הקיץ בית הספר חוזר להיות רלוונטי: 62 חניכים בוגרי כיתות ז’ וח’, שישה מדריכים צעירים בוגרי כיתה י”א, ארבעה אנשי צוות בוגרים, שבעה לילות, שמונה ימים. טיולים, שיחות, מפגשי עיבוד, אטרקציות, נחלים, בריכה, odt, קברי צדיקים, אתרי הנצחה, קרטינג, ניקוי שמורות טבע ועוד. יום פגישה, יום התמודדות, יום התבוננות, יום מפגש, יום מנוחה, יום קודש, יום זהות ויום פרידה. לא רק כיף, אלא מסגרת חינוכית שמדברת את שפת בית הספר ומשתמשת בכלי השטח והמסע למהלך חינוכי משמעותי”.
יותם רוף המרכז את מחנות הקיץ ברשת אמית: “במקום שהתלמיד ימסמס את החופש, הוא יוצא עם החברים שלו ועם הצוות ונותן לעצמו מתנה גדולה: עשרה ימים של פעילות משמעותית, אותה ייקח לשנה הבאה”.
רוף מספר על ייחודו של המחנה אשר מתקיים ‘ללא מסכים’ וכך התלמידות נאלצו להתנתק מהטלפונים הסלולריים שלהם למשך 10 ימים. “הימים הראשונים תמיד קשים, אבל אחר כך אנחנו שומעים כמה הם שמחים להיות בלי הטלפונים שלהם ולחוות את האינטראקציה הרגשית הזו ללא הסחות דעת”, מדגיש רוף. לדבריו, הקייטנה מאפשרת המשכיות לימודית, סיכום השנה החולפת והכנה לקראת הבאה.
ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: “מחנות הקיץ של רשת אמית, מהווים נדבך נוסף במשימת העל שלנו, לחיות את העשיה החינוכית בכל ימות השנה, 24-7 בתוך בתי הספר ומחוצה להם, תוך העצמת הקשר עם התלמידים גם מעבר לכיתה”.