חדשות וחדשנות בחינוך >

הסטארט-אפ: באמית שדרות הוציאו את התלמידים למחנות קיץ

הסטארט-אפ: באמית שדרות הוציאו את התלמידים למחנות קיץ

מיוחד – בתי הספר שמוציאים את התלמידים למחנה קיץ.

תלמידי מקיף אמית גוטוירט שדרות, וכן תלמידי קרית החינוך אמית חמ”ד שדרות, יצאו לאחרונה בזה אחר זה למחנה יחודי בצפון הארץ יחד עם המורים, ביוזמת רשת אמית ופורום מחנות הקיץ לישראל מיסודה של קרן גודמן. המטרה: חיבור משמעותי בין המורים לתלמידים, גם בחופש, אשר יוביל אותם להצלחה. המורים החליטו להקדיש ימים מהחופשה שלהם, להיות עם התלמידים לחזק את הקשר ולהעניק להם חווית מחנה, יחד עם ערך מוסף המשלב בילוי וכיף תוך הגברת הביטחון העצמי, אחריות חברתית, עבודה קבוצתית ורכישת כישורי מנהיגות.

המחנה של רשת אמית, כלל חוויה אינטנסיבית של 10 ימים בצפון; פעילות o.d.t, טיולי שטח, היכרות עם אוכלוסיות בחברה הישראלית, התנדבות משמעותית, אטרקציות, מעורבות חברתית בקהילה ועוד. עבור התלמידים, זו הזדמנות לרכישת מיומנויות מחוץ לכיתה, להגביר את תחושת השייכות ולקיחת האחריות ובעיקר להעביר את המסר כי החינוך הוא מלאכה הנמשכת 24/7.

אסף בן דוד, מנהל קריית חמ”ד אמית שדרות: ”מחנה הקיץ הטכנולוגי בשיתוף יחידת גשרים 8200 מהווה פריצת דרך נוספת בשבירת תקרות הזכוכית של תלמידינו. אין ספק שחוויה אינטנסיבית של מפגש עם דמויות מעוררות השראה והתנסות בדברים מדהימים זוהי חווייה שבונה ומעצימה את התלמידים מאוד. ישר כוח גדול למוס ג’קובס מוביל 24/7 על ההשקעה הגדולה כדי להוציא זאת לפועל וכמובן לעיריית שדרות ורשת אמית שמאפשרים לחלום בגדול”.

אדי דגן, מנהל מקיף אמית גוטוירט: “אני רואה במחנות קיץ כחלק בלתי נפרד מהתפיסה החינוכית כהמשך תוכניות שפועלות אצלינו לאורך כל השנה. ישנה חשיבות גדולה למחנה הקיץ שמהווה המשך בקשר ישיר לתכנית המכינה הבית ספרית, לטיולים ולימי השדה שלנו. אני כלכך גאה בילדים שמנצלים את חופשת הקיץ ויוצאים למחנות הקיץ להמשך קבלת ערכים, יכולת ניהול עצמי, מנהיגות, הכרת הארץ דרך הרגלים, פעילויות חוויותית בנחלים הנפלאים שלנו, וכמובן גיבוש ביניהם. יישר כוח גדול לצוות שממשיך לפעול במלוא המרץ גם בימי הקיץ ולדאוג לילדים לעשייה חינוכית משמעותית”.

יותם רוף המרכז את מחנות הקיץ ברשת אמית: “במקום שהתלמיד ימסמס את החופש, הוא יוצא עם החברים שלו ועם הצוות ונותן לעצמו מתנה גדולה: עשרה ימים של פעילות משמעותית, אותה ייקח לשנה הבאה”.

רוף מספר על ייחודו של המחנה אשר מתקיים ‘ללא מסכים’ וכך התלמידות נאלצו להתנתק מהטלפונים הסלולריים שלהם למשך 10 ימים. “הימים הראשונים תמיד קשים, אבל אחר כך אנחנו שומעים כמה הם שמחים להיות בלי הטלפונים שלהם ולחוות את האינטראקציה הרגשית הזו ללא הסחות דעת”, מדגיש רוף. לדבריו, הקייטנה מאפשרת המשכיות לימודית, סיכום השנה החולפת והכנה לקראת הבאה.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: “מחנות הקיץ של רשת אמית, מהווים נדבך נוסף במשימת העל שלנו, לחיות את העשיה החינוכית בכל ימות השנה, 24-7 בתוך בתי הספר ומחוצה להם, תוך העצמת הקשר עם התלמידים גם מעבר לכיתה”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: “כמו בכל שנה, גם הפעם אנחנו עושים הכל כדי שהנוער ייהנה מחוויות איכותיות במחנות הקיץ לנוער שהם חלק בלתי נפרד מההשקעה שלנו בחינוך. מחנה הקיץ הוא חוויה מיוחדת במינה ומצטרף לאירועים שאנו, באמצעות יחידת הנוער, מקיימים במהלך כל השנה. נמשיך להשקיע בבני הנוער היקרים והמוכשרים שלנו ואני מאחל לכולם חופשה נעימה, מוצלחת, מהנה ובטוחה”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “מחנות הקיץ הם גולת הכותרת של הפעילות השנתית בתנועות הנוער, בכדי לאפשר לכמה שיותר חניכים להשתתף בהם ולהקל על ההורים בהוצאות. שדרות התברכה בבני נוער איכותיים, חרוצים וערכיים. ההשקעה בהם היא השקעה בעתיד שלנו. בנינו שלל תוכניות קיץ המשלבות הנאה, תרבות, פנאי, עבודה והתנדבות לבני הנוער. תודה לראש העיר אלון דוידי על ההשקעה האדירה בתחום הנוער. תודה ליחידת הנוער בהובלת מעיין לובינשטיין ולכל השותפים להצלחת הפעילות לנוער שלנו”.

הסטארט-אפ: באמית שדרות הוציאו את התלמידים למחנות קיץ

פורסם בתאריך: 02.08.2023