חדשות וחדשנות בחינוך >

המתמטיקאי הצעיר

המתמטיקאי הצעיר

בין אלפי התלמידים שמתכוננים לבחינת הבגרות המאתגרת בחמש יחידות מתמטיקה היה גם דניאל פלג. הוא רק בן 14, לומד בכיתה ח’ בבית הספר אמית כפר בתיה ברעננה. כבר שנים שהוא אוהב לפתור חידות מתמטיות ומתמטיקה הוא מקצוע אהוב עליו.

כשההורים, ליאת וירון שמעו על התוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה של אוניברסיטת בר אילן, הם הציעו לו להצטרף והוא התלהב. “בתחילת הדרך, לא ידעתי אם אצליח לשלב בין התוכנית לבין החיים החברתיים , הלימודיים והכדורסל”, הוא נזכר. “חששתי כי אני צעיר משאר התלמידים והרגשתי מוזר להיות הכי קטן”.

אחרי תקופת הסתגלות, התגבר דניאל על החששות והתחיל להרגיש שווה בין שווים עם שאר התלמידים. “למדתי לתכנן את הזמן. היתה לי הרבה תמיכה מהמורים ומההנהלה של בית הספר להשתתפותי בתוכנית. המחנך והמנהל נתנו לי גב – בדחיית מבחנים או בהגשת עבודות כדי שלא יהיה לי לחץ רב”.

לשמחתו, הלימודים האינטסיביים, משתלבים היטב עם חיי חברה תוססים. “בהתחלה חששתי שהתוכנית תפריע לי לשחק כדורסל ולהיות עם חברים”, הוא מודה בכנות, “אבל החלטתי בכל אופן לנסות. אני מאוד אוהב כדורסל והצלחתי לשלב בין שני העולמות. גם העומס לא גדול מידי, נכון שבשנה הראשונה לקח לי זמן להתרגל לקצב הלימוד, אבל אחר כך הכל זרם בקלות”.

באמתחתו, כמה טיפים עבור נבחני הבגרות במתמטיקה. לפני הכל, הוא מציע לקרוא טוב את השאלה לפחות פעמיים ולקראת סוף המבחן לבדוק שוב את התשובות. “כדאי להתכונן לבחינת הבגרות על ידי למידה ממבחנים משנים קודמות ותמיד לזכור שאם לא מצליחים במבחן אחד יש להמשיך ללמוד למבחן הבא. אם נתקעים בשאלה, להמשיך לשאלה הבאה ולחזור מאוחר יותר לשאלה שהיתה קשה”, הוא ממליץ.

הרב איתי עוזרי, מחנך כיתה ח’ ורכז השכבה: “דניאל לקח על עצמו אתגר לא פשוט עבור בני גילו. לגשת לבגרות 5 יח”ל במתמטיקה כבר בכיתה ח’, זוהי משימה רצינית ביותר. אנחנו נפעמים איך הוא עומד בו ובגדול – כאשר יחד עם זאת, לא מוותר על ההצלחה בשאר המקצועות, לצד חיי החברה התוססים יחד עם חבריו לשכבה. בכך הוא מהווה השראה עבור שאר התלמידים, כיצד להציב יעדים משמעותיים ואף לכבוש אותם, בצניעות ובאחריות גדולה”.

הרב יוני ברלין מנהל התיכון אומר כי דניאל כמו תלמידים נוספים מאתגרים אותנו לייצר למידה חדשנית ומותאמת לעתיד, הרבה מעבר לגבולות הבגרויות. “תלמידים שלנו משקיעים ימים ולילות ביזמות טכנולוגית למען בעלי מוגבלויות ובתרומה לקהילה תוך התפתחות אישית ולמידה מתמדת”.

פורסם בתאריך: 14.05.2023