חדשות וחדשנות בחינוך >

המצפן שמוביל את התלמידים

המצפן שמוביל את התלמידים

קרדיט צילום תמונה: נעם טחן

מכינת ‘מצפן’ של בית החינוך אמית י’ אשדוד יוצאת לדרך. מדובר במכינה שתפעל בתוך בית הספר, ללא נוכחות חובה, מתוך מטרה להיות המצפן שיוביל את הבוגרים לחיים בוגרים יותר, עצמאים יותר, ערכים יותר, ציונים יותר, יוזמים יותר, סבלניים יותר, ומסוגל לקבל גם דיעות השונות לחלוטין מדעותיו.

שם המכינה ‘מצפן’, הפועלת במסגרת תכנית המכינות של רשת אמית, נבחר על ידי התלמידים – אשר מובילים את המכינה יחד עם הצוות החינוכי. במסגרת המכינה צפויים להתקיים שלל פעילויות שיתפרסו לאורך השנה; למידת השפה הערבית, טיולים רגליים להכרת הארץ, מפגשים עם בוגרי מכינות, סדנאות ניווט, מפגשים עם לוחמי צה”ל ויחידות מובחרות בבסיסים, הרצאות במגוון תחומים, מפגשים תורניים, שיח עם אנשים השונים מסולם הערכים האישי שלי.

במפגש הפותח של המכינה, השתתפו התלמידים יחד עם מכיניסטים ‘אמיתיים’ באירוע של מכינות ‘דרך ארץ’ בניצנה- שם שוחחו על ערכים, מה חשוב יותר לכל אחד, על התנגשויות של ערכים ועל הדרכים שבהן ניתן ליישב התנגשויות אלו מבלי להגיע לידי פילוג. זאת דרך שיח ער ובוגר.

בהמשך נטלו חלק בפאנל בחירות בהשתתפות עמיחי שיקלי (הליכוד), נעמה לזימי (העבודה), משה טור פז (יש עתיד) ומוסי רז (מרצ).

לאחר המפגש עם המכיניסטים, שיתפה החניכה הילה ביזאווי: “אני ממש מופתעת לטובה! נחשפתי לעולם שלא הכרתי. עכשיו אני צריכה להחליט אם אני הולכת לחצי שנה או לשנה מכינה”.

בעקבות מעגלי השיח, הוסיפה דניאל ביטון: “אני חושבת שהם ממש לא מכירים את הנושאים שקשורים באמונה, בהתחלה הרגשתי שמתנפלים עלי, אבל כשהתחלנו לדבר הם הקשיבו ונפתחו וגם אני הקשבתי יותר למה שהם אמרו. היה דיון מכבד ומעניין מאוד”.

ירון כרמי, מנהל בית החינוך אמית י אשדוד: “מרגש לראות איך החלום של מכינה קורם עור וגידים, מדהים לראות את שיתוף הפעולה של התלמידים והתלמידות עם הצוות. אין לנו ספק שהבוגרים שלנו ילמדו להיות טובים יותר, עצמאיים יותר, חושבים יותר, תורניים יותר – ובסופו של דבר ימצאו את עצמם במסגרות המשך”.

דוד שמחון, רכז חברה וחיבורים ברשת אמית: “התוכנית מעבירה את האחריות והסמכות על התהליך החינוכי לידי התלמידים ובכך התלמידים הופכים לעמיתים ושותפים. אמית י אשדוד הוא מפורצי הדרך של תהליך זה ואט אט הוא יתרחב לכלל מוסדות הרשת”.

פורסם בתאריך: 07.11.2022