חדשות וחדשנות בחינוך >

המסע ‘משואה לתקומה’ של תלמידי אמית קריית מלאכי

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה

תלמידי בית החינוך אמית קריית מלאכי העלו בערב יום השואה את המסכת העירונית והצליחו לרגש עד דמעות את הנוכחים במקום. הטקס שלהם סיפר את סיפור המסע שאליו יצאו השנה, מסע ‘משואה לתקומה’.

תלמיד בית הספר הילאי פרץ, הנחה את הטקס ולאחר פתיח מרגש העביר את הקהל לצפות בקליפ המסע של התלמידים. לאחר מכן עלו התלמידים עם קטעי קריאה ושיר. התלמידות זוהר ורינת ריגשו את הנוכחים שכשביצעו את השיר ‘בואי אמא’, לא נותרה עין יבשה אחת בקהל. לאחר מכן, החלה המסכת לדבר על התקומה של מדינת ישראל והניצחון שלנו למרות כל מה שעבר. הטקס הסתיים בקליפ ‘אני מאמין’ ובמופע דגלנות של התלמידים.

בתום הטקס המון אורחים נותרו במקום בכדי לחבק את התלמידים על העוצמות שהם שידרו. ראש העיר, ללו זוהר, הגיע באופן אישי להודות לאחראית על הטקס, קרן אור אזולאי ולתלמידים על הטקס האיכותי, המרגש והמשמעותי.

לירון חיים, אחת התלמידות שהשתתפה בטקס אמרה: “תחילה חששתי להשתתף, כשראיתי את העוצמה שאנו מקבלים על הבמה ועד כמה משמעותי להיות חלק מטקס כזה, הבנתי כמה זה גדול ואני מתכוונת גם בשנה הבאה להיות חלק משמעותי מטקס זה”.

אביעד גבאי, מנהל בית הספר: “היה מרגש לראות עד כמה חשוב היה לתת דווקא לאלו שיצאו אל המסע משואה לתקומה להוביל את הטקס הזה. הם נתנו משמעות נוספת ליום זה – מתוך ההרס צמחה מדינה”.

פורסם בתאריך: 03.05.2022