חדשות וחדשנות בחינוך >

המסע לקבלת תעודות הזהות

בסיומו של מסע יחודי שקיימו תלמידי כיתה י’ בבית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון הם קיבלו את תעודות הזהות שלהם משר הדתות הרב יעקב אביטן בטקס בירושלים.
התלמידים עברו תהליך של שנת למידה אודות הזהות הישראלית והאישית שלהם, והשבוע זכו לקבל את התעודה ביום שיא בירושלים.
המסע החל בהר הרצל, סביב סיפורים מרתקים על גדולי האומה, דרך חנה סנש וסיפורי מורשת קרב, לאחר מכן הם המשיכו לשוק מחנה יהודה למשחק ניווט מופלא ומשם לאולמי מונטיפיורי הסמוך כותל המערבי לטקס חגיגי ומרגש, שהובילו התלמידים, בשירה, משחק ואומר.
לאחר מכן הלכו התלמידים לתפילה והודאה לקב”ה בכותל המערבי על שזכו להגיע לרגע מרגש זה.
גילה רביב, רכזת השכבה ברכה את התלמידים בטקס ואמרה: “המקום הקדוש ביותר לעם היהודי הוא בית המקדש, ואתם זוכים לקבל כאן, בירושלים את תעודת הזהות שלכם, ובזה הרגע אתם הופכים להיות אזרחים גאים במדינת ישראל, ושהאל ישמור עליכם ויצליח דרככם”.
יצחק אברג’ל, מנהל בית החינוך אמר: “בשנה מורכבת כזו, מצאו לנכון הרכזות לעבור יחד עם השכבה תהליך שנתי בסימן זהות יהודית ישראלית, וסיומו של תהליך לציין יום שיא בירושלים עיר הקדוש, במקום הצופה אל בית מקדשנו, בטוח אני כי הרושם הזה, יישאר חקוק בליבם של התלמידים ויזכרו את השלב בו הם הפכו לאזרחים מן השורה לא כסתם יום רגיל, אלא כמעמד מרגש ומשמעותי”.
שר הדתות, הרב יעקב אביטן שהגיע לברך את התלמידים וביקש לחלק להם בעצמו את התעודות שיבח את צוות המורים ואת מנהל בית החינוך יצחק אברג’ל על עבודת הקודש ואיחל לתלמידים שישתמשו בחוכמה בתעודה הזו. “זו לא סתם תעודה, זוהי זכות אבות שאבות אבותיהם חלמו והנה הם זוכים להגשים את החלום”.

פורסם בתאריך: 03.05.2021