חדשות וחדשנות בחינוך >

המסע השנתי הוקדש לזכר גיבורי המלחמה

המסע השנתי הוקדש לזכר גיבורי המלחמה

המורים והתלמידים של שכבת י’ בבית החינוך אמית י’ אשדוד, אשר שכלו מכרים ובני משפחה במהלך המלחמה, החליטו להפוך את המסע השנתי ‘לעובדה ולשומרה’ בו התלמידים מתנדבים עם חקלאי הדרום, למסע גבורה והנצחה לגיבורי ישראל, החזרת החטופים והנצחת חללי המלחמה.

כל תלמיד ‘אימץ’ חלל או חטוף, למד להכיר את דמותו וצעד במסע כשתמונתו ושמו של החלל או החטוף על גבי התיק שלו לאורך המסלול ולזכרו.

התלמידים התחברו, הנציחו ובעיקר לא שכחו ולא שוכחים את האחים שלנו שהקריבו את חייהם למעננו ולמען בטחוננו ואת אלו שמצויים במיצר וכולנו תפילה שיחזרו במהרה למשפחותיהם בריאים ושלמים בגופם ובנפשם בעז”ה.

יאיר ששואשוילי, תלמיד כיתה י3 שיתף: “קבלתי את התמונה של סא”ל (במיל’) נתנאל אלקובי הי”ד, שנפל לפני פחות מחודש. למדתי ממנו שתמיד צריך לעשות את המקסימום של כל אדם בכל מצב ובכל דבר. הרגשתי כאילו אני לוקח את הנשמה שלו יחד איתי, וזה נתן לי כוח לנסות להראות לכל יהודי שגר בארץ ישראל ובעולם להבין את המשמעות של ההקרבה של החיילים והפצועים שלנו”.

חברו לכיתה, אוריאל ג’מיל הוסיף: “המשמעות של הליכה עם סטיקר של חטוף או חלל ספציפי היא עמוקה ואישית. זה נתפס כדרך להעביר את המסר שהזכרון של הנעדרים והנפלים עדיין חי ונוכח בינינו. זה מראה הזדהות ומחויבות לערכים של זכרון וכבוד, וגם לעקרון של אחריות הדדית ושאיפה להביא להחזרת כל חטוף וחלל למדינתו ולמשפחתו”.

חני בן אבו, רכזת השכבה: “התלמידים עזרו לחקלאים, צעדו בשבילי ארץ ישראל ועברו חוויה עוצמתית ומשמעותית. כל זה בתקופה כל כך מורכבת ומטלטלת בה עם ישראל נמצא. לכן בחרנו להנציח את זכר הנופלים, להצדיע לגיבורים, לצעוד ולתמוך בהחזרת החטופים. לאורך המסע התלמידים נשאו על תיקם סטיקרים עם תמונות החטופים וסרט צהוב בתפילה לחזרתם במהרה”.

תלמידים במסע השנתי לזכר גיבורי המלחמה

פורסם בתאריך: 07.04.2024