חדשות וחדשנות בחינוך >

המכינה הקדם צבאית הראשונה בארץ בכיתות י”ב, יצאה לדרך בתיכון אמית גוטוירט שדרות

השבוע יצאה לדרך בתיכון אמית גוטוירט בשדרות, תוכנית ייחודית המשלבת מכינה קדם צבאית בתוך שנת י”ב. המכינה הקדם צבאית מציעה לתלמידים פרק מכינה אשר מתכנס לתקופת זמן של חמישה שבועות, במטרה לאפשר לתלמידי שדרות להתנסות בחוויה מעצימה שמספקת להם כלים ומיומנויות נדרשות כדי להפוך לאזרחים משפיעים בחברה הישראלית.

את התוכנית מלוות ומממנות הסוכנות היהודית ועירית שדרות, חברת אמדוקס וקרן שטיינמץ המפעילה מערכי זיכרון בנושא השואה.

התלמידים יצאו לניצנה, יחד עם כפיר מורד מנהל המכינה והשתתפו במעגלי שיח בנושאים אקטואליים, ניהלו שיח עם תושבים בדואים שסיפרו על הקשר שלהם לקהיליית ניצנה, לקחו חלק בפעילויות חוייתיות בהן התחלקו לקבוצות ונחשפו לאורח חיים מכיניסטי בו למדו להתנהל באופן אוטונומי כקבוצה, הכינו לעצמם את ארוחות הבוקר והערב והכל תוך למידת מיומנויות חדשות.

ליאל דדון, תלמידת כיתה יב’ מספרת: “החשיפה הייתה מאוד משמעותית עבורי, נהנתי ואני חושבת שזאת הזדמנות יקרה מפז לנו כתלמידים לחוות סיטואציה שהיא קצת שונה מהלימודים. שינוי האווירה היה נחוץ לנו ולדעתי התוכנית תתרום לנו רבות בהמשך הדרך. יש לנו הזכות להיות הראשונים בארץ שמשתתפים בתוכנית כזאת שמאפשרת לנו חשיפה לתכנים שונים ומעשירים”.

מנהל התיכון אדי דגן: “אנו מאמינים שההתנסות יכולה לעצב ולהשפיע על תלמידי יב ולהציע להם אפשרויות והזדמנויות נוספות בדגש על הגברת המוטיבציה לשנת יג במכינה או בשנת שירות”.

עיריית שדרות תומכת ומסייעת בהוצאת המכינה אל הפועל. ראש העיר אלון דוידי אמר כי “המכינה הקדם צבאית דרך ארץ, מהווה חממה למנהיגות חברתית ויוצרת דור חדש של מנהיגות צעירה. בוגריה חדורי שליחות וערכים, ופועלים לשפר את מצב הדברים בסביבתם”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלעד קלימי הוסיף: “חניכי המכינה מוכיחים את יכולותיהם וכישוריהם במכינה המשלבת למידה, כיף, חיים משותפים, היכרות אמיתית עם מקומות ואנשים, שיח פתוח ומכבד על זהות אישית ולאומית. כך מרחיבים את ההשפעה שלהם כיחידים וכקבוצה על ידי מגוון פעילויות התנדבות, יזמות ועזרה לקהילה”.

פורסם בתאריך: 07.03.2022